Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkläder-smink-smycken
Läst 1806 ggr
Maria
0

Stryka kläder?

Efter att ha letat en lång stund efter mitt strykjärn så kom jag på att jag nästan aldrig stryker tvätt.

Hur är det med er? Stryker ni ofta?

/Maria

Ria74
0

Ytterst sällan, det är mest gardiner som får sig en omgång med strykjärnet 🙂

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Carmarino
0

#1 Försöker undvika att köpa kläder som behöver strykas. 🙂
Det har bara varit gardiner och linnedukar på strykbrädan de senaste åren.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Vixxen
0

Mängden strykning har minimerats under årens lopp!

aggeelin
0

Stryker mindre men gör det. Alltid örngott. Blir så sköna att sova på. Dukar annars ser de hemska ut. Och en del skjortor ock klänningar. Det är avkopplande att stryka men har inte tid ;) egentligen

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[helga21]
0

Det som ska bil slätt hamnar i min mangel. Stryker gör jag i princip aldrig numera.

[KattaBol]
0

Jag säger som #1, inte ofta och när det sker är det ytterst sällan fråga om kläder.

Åsa S
0

Så sällan som det bara går. Blir mest arbetskläderna som man stryker de delar som syns ex. krage.

Fridaaaa
0

Stryker väldigt sällan. Är gardiner när de ska upp, nästin på aldrig något annat :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Eda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag stryker också ytterst sällan, utom när jag syr. 
I min blogg har jag skrivit om "Slippa stryka-tips".
Bilden föreställer en linneskjorta före och efter sprayning med utslätning.

Hur jag gör, se: https://textilochtips.wordpress.com/2013/02/15/slippa-stryka-tips/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Carrosh
0

Stryker aldrig längre. Har inte ens strykjärn, men jag vill gärna ha ett ifall jag skulle behöva ett. Behöver jag dock något "struket" så finns det många andra sätt att få kläderna släta på också. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

citytjejen
0

Använder strykjärnet kanske två gånger per år. Har ett fåtal kläder som behöver strykas, bl.a några blusar i silke som används vid lite festligare tillfällen. Och så stryks någon bordsduk ibland, men det är oftast min man som gör det.

/Christina

Karmatarerskanise
1

Äger inte ens ett strykjärn hehe. Så jag stryker aldrig. Har aldrig förstått meningen eftersom i alla fall mina kläder blir skrynkliga direkt och skrynklar aldrig stört mig.

Tarotstollan
0

Mest dukar och gardiner. Har blusar och skjortor som behövs strykas men jag har slutat att använda dem, de bara hänger skrynkliga i garderoben!🤪

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

stina63
0

Mitt strykjärn har gått i pension används inte..

signemo
0

Jag stryker, skjortor, blusar, dukar ibland . Men det mesta hängs upp  direkt o blir slätt ändå.

Var rädda om varandra