Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hälsa-och-harmoni
Läst 948 ggr
stina63
2

Idag ska vi rocka sockar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Idag, den 21 mars, är det den internationella dagen för att uppmärksamma Downs syndom

Då ska vi ha olika sockar på oss. Hur många kommer rocka sockar idag?
Vi vill se era fina fötter på foto med olika strumpor på,
Hugo förstod inte de med att rocka sockar så han började vifta med sina tassar, 😃

flyingdragon
0

👍

NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
                                                                                                                                                        Virgil

Intehärutandär
1

Hoppas alla kom ihåg att bära vitt igår med. Jag gör naturligtvis båda.

Karmatarerskanise
2

Jag tycker det är löjligt. Jag ser överallt att folk inte har en aning om VARFÖR  folk bär olika strumpor. Dom gör det bara för att det är kul.

Ut i skolorna och föreläst istället för sånt här. Olika strumpor lär inte ut något.

snigelpiga
0

Jag håller med # 3 Hera.

aggeelin
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla sätt att uppmärksamma att olika är bra - tycker jag. Det ena utesluter inte det andra.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

citytjejen
0

#3 Håller med! Lite tramsigt med sockgrejen även om det är bra att syndromet uppmärksammas 🙂

/Christina

Intehärutandär
1

Jag tycker det är bra, för folk som inte förstår galoppen finns alltid - men på sådant här sätt så öppnar man frågan. Endera frågar folk varför man bär vitt, olika sockar, lila osv - eller så googlar dem. Sådan är åtminstone jag själv om jag ser något nytt. Jag vill veta mer. 

Föreläsningar är alltid bra - också. Tyvärr förekommer det sällan i skolor numer vad jag sett/hört. Inte ens trafikupplysning eller HLR i grundskolor regelbundet.

aggeelin
0

#7 ;)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
1

Jag tycker inte de är fel att uppmärksamma de,

Vixxen
2

Ett utmärkt tillfälle att uppmärksamma detta ute på skolor och förskolor! Lätt för barn att relatera till! Man är faktiskt inte bättre eller sämre sämre för att man ser olika ut!