Lyxfällan - på tal om slösa ...
Jag läste om att ikväll skulle programmet Lyxfällan handla om två unga vuxna, med två små barn som köpte godis och cigaretter för stor del av sin inkomst istället för att betala dagisavgiften.
Hur många kronor i månaden lägger DU på godis?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
He he, det vill man väl inte räkna ut. Säkert 100:- eller så 😊betydligt mer än vad som behövs alltså
l'm back

0 äter inte godis
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Det beror på vad man räknar som godis ;)
Lösgodis eller godis i påse (typ gott o blandat), sällan mer än en tia eller tjuga i månaden. Men läsk och choklad så kommer jag nog upp i 150 kr.
Älskar Godis speciellt lakrits
vet inte jag bor själv men köper då och då
Men de har jag ett tag
Ja det är sjukt att de prioriterade bort förskoleavgiften :/ (ja förskola ;) )
Jag äter inte speciellt mycket godis, men kanske 100-150 kr / månad med godis/chips/läsk ect :) Jag räknar in chips, kakor, läsk bland annat i godis med ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Oj, det vill jag knappt tänka på en gång, misstänker att om jag räknar in allt sött och salt i det, så blir det nog ca 400 kr!😎😮
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#6 javisst. Förskola. Du har så rätt!
#8 :) Jag som är petig kanske hehe :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#9 Inte alls. Det är jag som är slarvig! (Jag kan också vara petig med rätt uttryck. .. )
Äter inte speciellt mycket godis och sötsaker längre, men jag kunde tidigare lägga flera hundralappar i månaden på godis, läsk, glass, efterrätter osv.
Man blir ledsen när man hör vad folk prioriterar över barnen, samtidigt som jag förstår att det är ett väldigt svårt beroende. Nu har jag inte sett programmet eller hört något om detta avsnitt, men jag blir alltid lite fundersam när jag hör om folk i sådana här tv-program, som kanske är desperata för att de har sådana problem, att de är villiga att ställa upp i ett tv-program om det. Man kan nog tro att det ligger ganska mycket bakom att gå med på att skämmas så i tv. Skammen över att få detta blottat i tv är nog ganska liten i jämförelse med de problem de har.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Jag har slutat äta godis sedan två veckor😃
Innan var min stora last glass. Jag åt nog för kanske 50 kronor per vecka.
/Maria
Jag lägger inte en enda krona på godis, inte på läsk heller. Tillsatt socker är ett farligt gift som kommer att göra hälften av mänskligheten så sjuka att de kommer att dö av följderna.
Vi tar en fika en gång per dag med hembakta bullar eller äppelkaka och så har vi efterrätt främst på lördagar och/eller söndagar. Läsk är jag inte så glad för men dricker gärna ett glas cider till god mat. Någon energidryck dricker jag inte och äter inte chips eller ostbågar då jag inte tycker om detta. Choklad gillar jag och kan äta det någon gång ibland.
Jag lägger inte så många kronor på godis i månaden. Räknar inte in bullar, chips, glass och exempel efterrätter i godisdelen
ca 400 kr /månaden 😮och jag som tyckte att jag var duktig då jag handlar för ca 100 kr godis i veckan (delat på två personer) fast jag brukar köpa naturgodis och det är så dyrt. 😕
U R us
Jag räknade med annat gott (främst popcorn men det är ju billigt) och även det jag vet min man köper.
l'm back
Jag räknade med annat gott (främst popcorn men det är ju billigt) och även det jag vet min man köper.
l'm back
#16. Ja, men då räknar jag in allt: chips, ostbågar, chilli - och jordnötter, bakelser, cider, dricka och godis! Kan ha glömt något!😉🤔
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag älskar choklad, och det är inte det billgaste bland godiset, så jag får ta och skärpa till mig, speciellt då jag behöver hålla hårt i min ekonomi. Jag tänker att de 400 jag som jag slösar på godis, kan jag ha till annat mycket nyttigare, men det "glömmer" jag bort varje fredag 😇
U R us
Lägger inga pengar på godis.
Som sockerberoende så läggs det massor med pengar på godis , läsk , glass och fikabröd. Försöker nu återgå till ett sockerfritt leverne så nu bör jag väl inte lägga en krona på det jag kallar godis.
Jag lägger max 100 kr/månad på godis, då är det främst ingredienser till bakning och någon choklad.
Just hembakat är något jag är väldigt svag för medan smågodis och kolor inte är något jag äter, åt det knappt som barn.
På sommaren äter jag mjukglass några gånger också
Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell.
"Big Journeys Begin With Small Steps"
Några kronor kanske det kan bli, vilket är onödiga pengar.