Nagelbitare
Biter ni på naglarna?
Vad gör ni för att undvika de?
Själv gör jag inte de.
Näää
Nu ljög jag Jag biter emellanåt😃
Nej, jag biter inte på naglarna men däremot på skinnet bredvid. Gör jätteont, så jag försöker att komma på mig själv med det i tid och sluta.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag gjorde det när jag var yngre. Riktigt illa faktiskt men någonstans på livets väg har jag slutat. Har ingen aning om varför.
/Maria
Ajaj tarotstollan de gör ont bita på skinnet
Skönt maria att du har slutat.
Ibland så händer de men de är inte ofta.. Nog när jag ser råkar märka att den har gått av lite nagel och är ojämn,.
Nej. Det är jättemycket bakterier under naglarna. Jag har aldrig haft ett behov av att bita på naglarna, inte ens när jag var liten.
Så skönt Mysan,
#5. Ja, som tur har det blivit mindre och mindre och går mest i perioder.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Nej, inte nu. Men när jag var liten bet jag på naglarna.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Det har jag aldrig gjort.
Gjorde det när jag var barn, var nervöst lagd då. Sen när jag börjde med nagellack i tonåren så slutade jag bita, ville att naglarna skulle vara fina då!
/Christina
Bet på naglarna upp till 14 års ålder då jag gav ett nyårslöfte att sluta och gjorde detta. Han aldrig känt att jag måste börja igen 😃
När min bror var på gång (min mamma gravid) så lämnades jag till min moster under två månader (min mamma orkade inte med just då). Jag var tre och ett halvt år och minns den här perioden. Bland annat började jag att bita på naglarna men det lyckades jag faktiskt att sluta med sen! Jag har mycket starka naglar och får faktiskt "ont i tänderna" av att bita på dem.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Nej, jag har aldrig bitit på naglarna
Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell.
"Big Journeys Begin With Small Steps"
Så skönt att de inte är någon direkt som biter på naglarna.. kanske inte är så vanligt
Jag har en känsla av att det var vanligare förr men jag vet inte om det stämmer. Man ser sällan ungdomar numera med nedbitna naglar.
Fast numera finns ju lösnaglar.
/Maria
Ja de kanske sätter lösnaglar på för att inte bita på naglarana
Ja det är bara en gissning.
/Maria
Nagelbitning förekommer idag också…
#19 Javisst gör det så men frågan är om det är lika vanligt som förr?
/Maria
#20 Förekommer i lika hög/låg grad idag…