Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 779 ggr
aggeelin
0

Olika tyckte. ..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag sitter just nu på tåget till Sthlm. Sambon åker mycket tåg i jobbet vilket ger någon slags bonus så idag åker vi gratis, i första klass. När vi klev på tåget var det tomt i vagnarna, med oss kom tre till. Då det var så gott om plats satte vi oss på fel plats - jag har svårt att åka baklänges, jag mår illa av det. Vid nästa station kliver det på ett par som bokat just våra platser. Jag, som kommit igång med stickningen, föreslår att de ska ta någon av de andra 30 - 40 platserna. Men icke. Jag skulle inte be någon att flytta sig in det fanns mer än 30 andra platser - men smaken är olika. Hur skulle du göra?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Kokoskaka]1
6

Hade jag bokat en plats hade jag velat ha den eftersom det var det jag planerat - jag kan förstå varför dem ville ha sina platser. Om en person tagit min plats och kunde förklara varför den så gärna ville ha den och det fanns gott om annan plats hade jag kanske tänkt annorlunda men jag vet inte, brukar inte åka tåg :)

[helga21]
0

Det kan komma flera som bokat platser sen och då får de andra flytta på sig igen.

aggeelin
0

Jo. Fortfarande mer än 30 platser kvar och snart framme. Det är väl jag som aldrig kan tänka mig be någon med stor stickning på gång, att flytta sig, när det finns ca 40 andra platser att välja på … Skulle tycka att jag själv var mer flyttbar.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

penke
2

iofs är de kanske liite  petiga och inflexibla..
men, har kanske bokat just de platserna av en speciell anledning
att de vill  åka framlänges, slippa hopp runt när någon annan bokat platsen de flytta till för din skull går ombord, de kanske också ville sticka,  fönster åt "rätt håll", eller jobba i ro ..

att inte ni bokade famlängesplatser från början, som de andra ..

penke

Maria
0

Jag kan inte förstå sådant.

Jag skulle aldrig vara petig med just min plats. Man måste väl kunna tänka om. Eller åtminstone ha en väldigt bra förklaring varför…

/Maria

[Kokoskaka]1
0

#3 Förklarade du för dem varför? dem kanske tänkte att du väldigt lätt kunde flytta dig själv med tanke på hur många platser det fanns och att dem hade bokade just där

Aleya
3

Jag brukar alltid boka fönsterplats då jag åker tåg. Detta för att slippa hoppa fram och tillbaka om någon ska ut. Så ja jag hade blivit lite smått butter om någon tagit den platsen jag bokat.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
0

#7 Även om det fanns massa andra fönsterplatser?

/Maria

Aleya
1

#8 ja, även om det var så.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
0

#9 Oj då. Då är vi förmodligen helt olika.

/Maria

citytjejen
2

Jag hade velat ha den plats som jag bokat. Brukar alltid välja plats i samband med bokningen. Sen kan det ju dyka upp någon som ska ha ens plats om man sitter på fel, och det undviks ju om man sitter rätt från början 🙂

Är flexibel av mig på många sätt, men inte i detta fallet haha.

/Christina

[KattaBol]
1

Jag tänker att det beror på hur belagd vagnen är och var på turen jag är. Är det tidigt på resan vill jag ha min bokade plats eftersom jag inte kan veta hur belagd vagnen kommer att bli. Börjar det närma sig slutet på resan och vagnen inte ens är halvfull skulle jag inte bry mig.

Jag åker dessutom hellre baklänges än tvärtom, det finns minst två skäl för mig att föredra det. Dels tycker jag att det är lugnare för ögonen att se ut bakåt än framåt och dels om tåget skulle krocka finns en chans att överleva när jag sitter med ryggen i tågets färdriktning istället för att kastas iväg ur sätet framåt.

Karmatarerskanise
4

Har jag bokat platser vill jag sitta på dom. Gillar ordning och reda :)