Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1305 ggr
aggeelin
1

Fryser inte!

Jag klär mig ordentligt för att inte frysa och har nog alltid gjort det.

Igår när jag cyklade till jobbet var det 15 grader ute, riktigt frostigt. Jag mötte en tjej med som många har, smala jeans. Jeansen slutade ovanför anklarna och jag såg att hon var barbent mellan jeansen och sina converse, bara en liten, liten vit strumpa stack upp lite ur skon. Inte helt ovanlig klädsel har jag sett.

Fryser de inte?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Carrosh
1

Jag hade frusit ihjäl på så lite kläder! Det tror jag de flesta hade gjort! Kanske mer handlar om stil än praktikaliteter där.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

tlover
0

Enligt min syster som var en av dom då hon var yngre iallafall så fryser man inte 😎

Jag har däremot alltid klätt mig om jag behövt och även då kan man missbedöma och frysa så jag tror nog dom fryser, men är "för cool" för att visa det.

l'm back

stina63
0

Haha Jag har läst helt fel, Läste fryser inne ; Tänkte jösses tänk att du inte har bra värme inomhus, så jobbigt,
Men sen såg jag att det stod Fryser inte
Jag har två par långkalsonger under två par tjocka stumpor två par varma tröjor på mig när de är kallt eftersom jag cyklar alltid till jobb

aggeelin
0

Det är för mig som frös även  som tonåring konstigt hur vuxna kan klä sig så lite. Det är kallt ute!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
0

Ja man får vara rädd om sej.. Klä sig efter vädret

[VSK]
0

Härom dagen när jag satt på balkongen (inglasad) så kommer det en tjej, 15-20 år nånting cyklandes med kjol som gick till knäskålarna sittande.

Gissar på att det var runt -10 ute då.

stina63
0

Jösses VSK

[VSK]
1

Det var lite så jag tänkte jag med.

Finns en grundskola bredvid här så man har sett en hel del ungdomar komma cyklandes fipplande med sin smartphone, men det här tog nog priset.

citytjejen
0

Jag frös inte som tonåring, inte vad jag minns i alla fall. En vinter hade jag skinnjacka (öppen) och nån tjockare tröja under och gympaskor, såna med skaft. Det räckte, tyckte jag! Annat är det nu haha😃

/Christina

[Tuulikki]
0

Frös inte heller som ung tonåring vad jag minns. Jag har gått många vintrar i tygskor. Jag fyllde nyss 20 så jag var ju tonåring bara för nån månad sen😉

Numera behövs det fodrade ordentliga skor när det är riktigt kallt, annars klarar jag mig med gympaskor året runt.

vendelay
0

Jag frös inte som tonåring, aldrig om benen i alla fall. Hade oftast kort kjol eller smala jeans. Fryser väl inte direkt nu heller (fast jag är ju bara 21 så haha), har samma skor året om och så. Byter till en vindtät jacka med foder på vintern, men annars har jag likadana kläder som på sommaren.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤