Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 721 ggr
flisan708
1

Boktips

Många är lediga nu och flera läser en och annan bok. Kanske kan vi delge varandra en del boktips. Föredrar du vanliga böcker eller ljudböcker?

hyvetytte
1

Föredrar vanliga böcker men lyssnar på ljudböcker när jag har ont om lästid :) Lite boktips:

Serien om systrarna Stjernfors av Frida Skybäck (Norrsken och Polarnatt, ska komma en till bok)

Båda Jandy Nelsons böcker, himlen börjar här och jag ger dig solen varav den sista är min favoritbok någonsin.

Förnuft och känsla Jane Austen.

Livet efter dig med Jojo Moyes (håller på med uppföljaren nu)

vendelay
1

Jag föredrar vanliga böcker, tycker det kan vara svårt att hitta en uppläsare till ljudböckerna som jag verkligen gillar.

Min favoritförfattare är John Ajvide Lindqvist och jag älskar alla hans böcker. Dock tror jag nog att min absoluta favoritbok är skriven av Mia Ajvide och heter "Mannen som föll i glömska". Jag läser det mesta, allt från deckare och skräck till chic flicks och självbiografier. Andra bra författare är Anders Fager, Johanna Nilsson och Andreas Roman (men har bara läst några av hans senaste böcker).

Om du gillar lite mer fantasy rekommenderar jag Bläckhjärta-trilogin av Cornelia Funke. Jag tror att den är för kanske 10-15-åringar men de böckerna är fantastiska. De är så målande och fängslande och riktigt, riktigt bra även för vuxna. Momo eller kampen om tiden av Michael Ende är också en barn-/ungdomsbok som jag tycker är riktigt bra att läsa som vuxen också.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

stina63
1

Så bra en länktråd med tips på böcker

flisan708
1

Jag gillar en författare som heter Karin Brunk Holmkvist, hon skriver med mycket humor och hennes böcker är svåra att lägga ifrån sig. Vill man skratta så är hennes böcker givna. Mina två favorit böcker med henne är Sirila gentlemän sökes och Potensgivarna.