Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 958 ggr
Maria
0

Godmorgon JULAFTON

God morgon på er.

Hoppas ni får en härlig dag med god mat och umgänge.

/Maria

Kille77a
0

God jul :)

aggeelin
1

Tack Maria! Godmorgon på er! Nu är min sovmorgon slut. Önskar er alla en riktigt fin dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
1

God förmiddag 🙂

God Jul får jag väl inleda med, även om vi tillsammans med tyskarna är i stort sett ensamma om att kalla den 24/12 för jul, medan resten av den kristna världen firar den 25/12.

Har ni förresten tänkt på att vi svenskar gör på det sättet konsekvent, alltså firar helgerna dagen före, åtminstone så länge det finns en "afton" före. Vi firar påskafton, valborgsmässoafton, pingstafton, midsommarafton, och julafton, dvs dagen före den händelse vi förmodas fira inträffar. Det är tur att inte Luciaafton och allhelgonaafton är spridda begrepp, för då skulle vi väl fira dagen före där också. 😉

Maria
0

Haha, jag det är nog ganska typiskt svenskt att fira just på "aftonen"😃

/Maria

stina63
1

God middag
Solen skiner här över Malmö,, Än regnar de inte,
Önskar er alla en skön GOD JUL

[peter54]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är mycket att stå i en sådan här dag, särskilt när man ska ha gäster och julmaten måste anpassas till en som inte äter gris. Därför gick jag upp bra mycket tidigare än vad jag skulle ha gjort en annan ledig dag och jag var rätt yrvaken vid 7.

aggeelin
0

#6 :)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
1

#6 Där är han igen…Tom Bombadill.🙂

Jättehärligt foto.

/Maria

[peter54]
0

#8 Måste vara din sinnebild av Tom Bombadill, han finns ju inte med i filmerna 😃

Maria
0

#9 Ja visst är det min sinnesbild. Jag blev lite besviken att karaktären inte var med men han tillför ju kanske inte så mycket för handlingen i just filmerna.

Väldigt bra foto på dig i alla fall.🙂

/Maria