Klippa sitt hår
Hur ofta klipper ni ert hår?
Jag klipper ,mitt varannan månad. Missar jag gå till frissan så klipper jag de själv.
Har kort hår kan inte ha långt, Har alldeles för tunt hår,
Klipper mitt själv en gång i månaden i snitt, iaf nu i år, tidigare år har det bara varit var 5-6:e månad 🙂
Alltid Oavsett
Är hos frissan en gång i halvåret kanske
Då är du duktig som klipper dit hår själva varje månad,.
Klipper luggen själv när den börjar hänga framför ögonen, resten av håret är dreadat så jag behöver knappt röra det 🙂
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Jag går till frissan 2 ggr om året. Jag kan inte gå oftare för då blir håret kortare och kortare eftersom det växer så sakta.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Var tredje månad ungefär för min del, men blir kanske mer sällan nu när jag skaffat tuppkam, då får jag raka sidorna nån gång i veckan bara, resten sköter sig bra på egen hand än så länge😃
Jag går var 6-7 vecka eftersom jag har en relativt kort frisyr. När jag hade långt hår gick jag var 8-9 vecka och klippte topparna och kanske la lite slingor. Sedan tycker jag det är viktigt att håret klipps regelbundet, det syns direkt när topparna blir spretiga, fula och slitna. Då blir håret att se ovårdat ut.
Nu de sista två gångerna har jag varit hos frissan och klippt upp håret en aning men nu får det vara. Jag klipper luggen själv och min man får ta topparna baktill. Jag sätter ju nästan alltid upp håret.
/Maria
Är kortklippt och det växer fort , hittade äntligen en frisör inom rimligt avstånd med ett rimligt pris . Nu provade jag med 8 veckors intervall men det är alldeles för länge , kanske fem veckor är bättre för jag blir hispig när det lever sitt eget liv 😳
Egentligen alldeles för sällan. Det är min syster som klipper mitt hår och jag låter sällan någon annan göra det också, så det får bli när vi träffas (vilket är ett par gånger om året). Borde försöka hitta en frisör i den här stan som jag trivs med, men tycker det är svårt när jag bara litar på syrran med mitt hår.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
#10. Håller med dig totalt , tror jag provat fem stycken olika och kommit hem med tårar i ögonen för jag var felklippt . Som tur är växer mitt hår fort ☺️
Jag går till frissan och klipper mig var 7-8 vecka.
" Var nära naturen - var när dig själv "
Inte gått till frissan på flera år. Jag brukar toppa det själv 3-4 gånger per år. Ibland klipper nån kompis eller mamma mig. Sambon har gjort det någon gång med.
Aldrig. Eller, jag går igenom det och klipper skadade strån, men inget mer. Jag gillar den naturliga formen mitt hår har 🙂
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Det varierar! Klippte håret i måndags i samband med att jag fick slingor. Innan dess var det nästan två månader sen det klipptes. Ibland kan det gå ett halvår, ibland kortare. Beror på i vilket skick topparna är. Ibland klipper jag själv hemma, brukar bli rätt bra då jag har hår med lite fall i, och då märks det inte om det inte är helt rakt klippt 🙂
/Christina
Jag klipper mig själv, då det behövs. Topparna. Mitt hår växer väldigt sakta. De sista fyra åren inte växt något.
Många år sen jag var till en frisör.
Jag klipper själv när det blir så pass långt att jag blir att ligga på det så det blir ett par gånger om året.
.
Ptjah, sonen river av en tuss var och varannan dag…
#11 Det finns ett ställe här i stan som har fått väldigt bra recensioner och flertalet av de vänner och bekanta jag har här tycker att de är väldigt bra, men de är tydligen dyra. Å andra sidan har jag ingen aning om vad det kostar att gå till frisören, då jag senaste 10 åren fått håret klippt gratis av min syster.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Mamma klipper det kanske 2-3 ggr/år på mig :)
Frisör är på tok för dyrt :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mitt hår växer som ogräs. Jag går till frisören ca var 8 vecka, ibland mer ofta. Det tycks vara så säger min frisör, att jag är en av dem som har det mest snabbväxande hår hon sett. Och så har jag också tydligen också mycket hår på huvudet.
Min sambo klipper sig själv framför spegeln.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Jag har självlockigt långt hår och har alltid klippt det själv förr, vem ser när det blir lite hackigt eller snett i lockarna ;)
Men för några år sedan började jag gå till frissan, det är mysigt att få det salongsklippt och få den där "snygga" känslan. Men det blir två - tre gånger per år bara.
Jag har kort hår kan inte ha långt hår, Ser hemskt ut plus så har jag inte tålamod låta de växa.
Eftersom jag har kort så behöver man klippa de rätt ofta, Men veckorna går fort haha, Så saxen kommer fram om jag inte har fått en tid, Nu har de gått 8 veckor nästan så nu behöver jag klippa de igen,, Nu hänger de bara där ingen snygg frisyr blir de
På fredag är det dags för 2:a klippningen för i år, kommer att tvättas, klippas, blåsas torrt och för det betalar jag 275:-
Får det billigare för att jag har så tunt hår och hon säger att det inte är mycket att klippa!👍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Aldrig. Tar tydligen väldigt bra hand om mitt hår för jag ser nästan aldrig några kluvna/slitna toppar, och gör jag det klipper jag bort dem.
Jag brukar klippa mig en gång om året.
Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar