Godmorgon onsdag 9 dec
Godmorgon på er!
Idag är det Anna-dagen, ett av landets vanligaste namn. Grattis alla som heter Anna!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Hörde på radion att det är pepparkakans dag , idag. Gillar du pepparkakor?
Det är också "Anna-dagen" Det var/är väl då man ska lägga lutfisken i blöt?
Äter ni lutfisk?
Pepparkakor gillar jag men är ingen storälskare,
/Maria

God morgon!
Tänkte precis på att min farmor alltid la lutfisken i blöt denna dag Maria, Anna hette hon också🙂
Ha en fin dag allihopa🌺

Godmorgon från Småland.
Sitter här med en kopp kaffe.
Klockan 12 ska jag träffa en arbetskamrat för lunch på thai-restaurangen och sen börjar jag jobba kl 13.
Heter Anna i förnamn :)
/ Maria. med-arbetare på Sommar
God förmiddag 🙂
Här är Halvklart väder med 8 plusgrader. Idag fyller min bror år och här hemma firar vi 15 år som gifta. Vi beslöt att gifta oss för att slippa krångla med namnet till vår pojke, vi hann precis, 6 dagar innan 😃
#5 Grattis till bröllopsdagen även om den bara hade juridiska orsaker😉
Jag har precis varit iväg på röntgen. Det blev en datortomografi för det var så lång väntetid till magnetkameran.
/Maria
Nyss ringde läkaren. Han vill att jag ska komma imorgon redan så här går det undan…
/Maria
God eftermiddag
Ledig dag i morgon, så skönt de ska bli. Men ja de stämmer tänkte innan på de om de var i dag man ska lägga lutfisken i blöt på anna dagen.
Kommer ihåg pappa gjorde alltid de när jag var barn
Stort Grattis Peter till er båda på bröllopsdagen 🌺
Men Maria så fint halsband du har fått., Grattis till dej
Jag tog också ett halsband ett halsband som påminner om bröstcancermärket,
I morgonbitti ska jag till vårdcentralen ta fasteprov. Årlig kontroll som jag gör en gång om året,
Ha en skön onsdag
#9 Hade ni också en gåvor massa att välja mellan? Jag tyckte det var så svårt att välja…
/Maria
*10 Ja man fick en summa pengar, har för mig de var något på 3000 men var ett par år sedan. Jobbat sedan 1981.
Fick en del affärer som man kunde gå till urmakare guldfynd cykelaffär, har jag för mig,
Ja de är svårt välja vad man ska ta. Men jag ville välja något som jag använder ofta.. Och inte låta de ligga i låda. Därför valde jag ett halsband
#11 Vi fick en "katalog" med prylar. Där fanns alltifrån glas, knivset, smycken, lampkrona, klockor, bestick, så det var jättesvårt.
Sonen fick kolla om det var något av intresse för honom men han hittade inget så det blev tillslut pärlorna.
/Maria
God kväll på er
Maria mej glömde dom så jag fick påminna dom
Men då var de försent så jag fick de året efter, Någon katalog fick inte vi , Fick gå iväg kolla efter i butikerna som vi hade fått till sej.
God kvälls Garntroll
#14 Haha, mej hade de också glömt. Jag skulle fått förra året sa dom när jag ringde😃
/Maria
Haha jösses Maria😃
#8 Men oj, nu blir jag nervös åt dig (så du slipper)
#17 Haha, det tackar vi för😃
/Maria
#18 Ja, nervöst känns det. Nu håller jag alla tummar och tår för att det ska bli något bra det här.
#19 Tack
/Maria
Sen god kväller. Här är det tråkigt väder. Blåst lite idag också.
Maria hoppas det går bra, går ju att se det ur olika vinklar att det går fort. Att dom inte vill låta dig gå och vänta på svar så här inför jul. Och att det går fort kan ju också vara för att du haft tumör förut så dom hanterar det på annat sätt än om du inte haft det. Men visst finns risken att det är nåt som är negativt, men du får ju svar redan imorgon vilket är bra. Fast kanske ändå inte så skönt om det är negativt att få svar så här inför jul. Fast är det negativt så är det ju bra att allt hanteras så snabbt för då antar jag att det även går snabbt att få behandling. Blev lite rörigt, men hoppas det går bra.
.