Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 858 ggr
flisan708
0

Julpynt

När börjar du julpynta?? Själv försöker jag få upp adventsljusstakarna till första advent men jag har redan sett folk börjat nu.

Tarotstollan
0

Adventsstjärnorna hängs upp till advent. Adventsstakarna tar jag inte längre fram eftersom jag ändå inte kan tända dem då jag har katter som hoppar runt överallt. Elljusstakarna tänder jag när jag fått upp julgardinerna men aldrig före den 23:de tillsammans med allt annat pynt som skall plockas upp under natten till Julafton.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

citytjejen
0

Vid första advent tar vi fram våra två julsaker - lykta som flyttas runt efter tycke och smak och en stjärna som hängs i köksfönstret! Räcker så, men å andra sidan har vi många "vanliga" värmeljuslyktor lite varstans i lägenheten året runt 🙂

/Christina

aggeelin
0

Stakar och stjärnor några dagar före första advent. Julsaker till JUL. Sätter upp röda gardiner i köket kring lucia, klarar inte av dem tidigare. För mycket jul före jul känns inte ok.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Karmatarerskanise
0

Jag har haft det julpyntat flera veckor redan ;)

[VSK]
0

När jag var ungkarl så hade jag julpynt året om (hade bara en ljusstake) 😃

Nu för tiden med metall runt fingret så är det frugan som får pyssla med sånt och det skiljer väl lite från år till år när sakerna kommer upp från källaren. Generellt sätt så är det väl första advent som gäller när allt ska vara klart.

[peter54]
0

Här kommer ingenting fram före  första advent. Efter det kommer det upp lite efterhand ända tills julgranen pyntas dagen före julafton. 🙂

Maria
0

Första advent är gränsen hos oss också. Nu pyntar vi inte lika mycket som förr när sonen bodde hemma men lite ljus är allt fint att ha både ute och inne.

Gran har vi inte haft sedan vi skaffade katter.😉

/Maria

[peter54]
1

Vår katta bryr sig inte ett skvatt om granen, men de förre katterna vi hade var hopplösa. Föreställ er hur det blir när en stor katt på 8,5 kg bestämmer sig för att ta ner stjärnan i granens topp 😃

Maria
0

#8 Haha känner igen det där. Moritz vill gärna vara toppstjärnan😉

/Maria

Torparmor
0

Här beror det på om vi tillbringar julafton hemma eller borta.  Är släkten hos oss blir det något lite till varje adventshelg och mer dagen före julafton. Firar vi borta blir det knappt något alls. Bara julstjärnor och elljusstakar i fönstren till 1:a advent, julduk till köksbordet och utejulgran dagen före julafton.

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Intehärutandär
0

Strax innan första advent (innan sonen fyller) åker alla julsaker fram utom granen som kommer dagen innan julafton.

Carrosh
0

Adventsljusstaken åker fram vid första advent sen blir det lite smågrejer här och var fram till lucia, då kommer stora artilleriet fram :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Garntroll]
0

Jag är så tråkig att jag aldrig julpyntar längre.  Jag har slutat att fira jul.