Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettvåra-vänner-djuren-natur
Läst 931 ggr
aggeelin
0

Fåglar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har du några fåglar hos dig? Här är det full fart fast mest de vanliga.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Jag hade önskat att vi kunde mata fåglar i trädgården men det är ju att locka dem till döden med våra två lurande katter😉

/Maria

[Ruffsetuss]
0

I mitt bostadsområde finns det fågelmatare uppsatta och vi har haft fullt med Sidensvansar där

stina63
0

Bor lägenhet så där är inga men ser många som matar.
Mamma köpte en fågelmats hållare på ÖB
En stolpe som sätts ner i marken och längst upp hänger man maten
Dom har alltid mycket fåglar, små som stora
Haha dom brukar säga att dom har hela byns fåglar hos sej

[peter54]
0

Jag brukar mata fåglarna året om, men i år gick mitt gamla fågelbord sönder, så jag byggde ett nytt i våras. Nu har jag matat i en månad ungefär.

stina63
0

Precis som mina föräldrar också gör peter, De mater året om…

LinaLj
1

Japp här har jag fullt med fåglar, trotts två katter 😎. På vintern matar jag regelbundet med allt från brödkanter till hemmagjorda fettbollar och de vanliga frö och nötsorterna. De andra årstiderna får fåglarna brödkanter, misslyckat bröd eller som den gången jag inte läste ordentligt på kryddburken och bakade bullar med kummin istället för kardemumma.

I gengäld gödslar fåglarna mina björnbärsbuskar, syrenbersån och körsbärsträden. Och så får ju både jag och katterna något att titta på.

aggeelin
0

#6 Bra det där med gödslingen! Det har jag inte tänkt på men jag får min plantering gödslad. Och lite planteringar med små solrosor 🙂

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

LinaLj
1

#7 Det är verkligen krut i den gödseln tror jag. I år fick jag 15 l björnbär på två buskar och då mognade inte 1/3 av bären innan kylan kom. Raketbränsle för växter 😂