Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 836 ggr
Maria
0

Drömresa?

Jag har länge velat åka till Petra i Jordanien och Angkor Wat i Kambodja.

/Maria

tlover
0

Japan, blandannat för att gå på teceremoni och liknande

Även Kina för att besöka Yixing, Pu-erh, Longjing och andra viktiga teresemål

l'm back

TjockaBerta
0

Påskön sedan jag var liten och läste Kalle Anka

>>>Malum domesticum<<<

Maria
0

#2 Min dröm var att få se Sfinxen, just efter Kalle Anka😉 men den drömmen är redan uppfylld.

/Maria

[Ruffsetuss]
0

Min drömresa skulle ha gått till Rom , men nu är det för rörigt o stökigt . Azorerna verkar lockande 😊

Leffe
0

Kanada och Australien. Fast hade planer när jag var yngre på nära håll Inlandsbanan

[Ruffsetuss]
0

Kan rekommendera Australien , är ett fascinerande land . Flora , Fauna och människorna är annorlunda 😊

TjockaBerta
0

Påskön och Australien är kvar på min lista. Dottern är på väg till Australien nu, för andra gången, och kommer att stanna länge så kanske att det blir av ändå.

>>>Malum domesticum<<<

Leffe
0

Det blir tyvärr inte sådana där långresor för mig, men funderar på en resa inom Sverige t ex Göteborg

[Ruffsetuss]
0

Göteborgs skärgård ska visst vara fin , dit skulle jag vilja åka någongång

Leffe
0

Tycker hela den staden är fin

Maria
0

Javisst är den😉❤️

/Maria

Leffe
0
Maria
0

#12 Japp😉

/Maria

[Ruffsetuss]
0

Ja i Stan har jag redan varit ,så det vet jag 😊

Skorpion76
0

Jag skulle vilja åka till Cypern.

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Leffe
0

#15 Det ska visst vara fint där

Afturelding
1

Okej, håll i er, för här kommer en text med många termer och principer som är väldigt specifika för mina intressen… 😃

Min drömresa går till Storbritannien och Irland. En rundresa. Och detta vill jag göra för att jag är så extremt intresserad av Harry Potter och Doctor Who.

I London vill jag leta efter blå telefonkiosker på gatan, besöka studion där de spelade in mycket av Harry Potter-filmerna, springa in i väggen på Kings Cross och spendera MASSOR med pengar både på de många butikerna som säljer Harry Potter saker, och på Who Shop. När vi ändå är i London vill jag också gå på massor med museum, bl.a. Sherlock Holmes museet. 

Sen vill jag besöka Cardiff och studion där de spelat in Doctor Who i 52 år. De har föremål från alla säsonger där, och massor med TARDIS'es. Man får, bokstavligen, färdas genom tid och rum under turen!

Och sen bär det av till Edinburgh, där mycket av omgivningarna spelats in till Harry Potter. Det är också JK Rowlings hemstad. Här ligger kaféet där mycket av Harry Potter skrevs.  Lokalföreningen för Harry Potter (som är ideell) har guidade turer i omgivningen, så där får man både träffa personer med samma brinnande intresse och få en grundlig guidning av viktiga platser. 

Irland spelar också en viktig roll i Harry Potter, eftersom att Hogwarts ska ligga där någonstans 😉

Sen vore det ju inte helt fel att åka vidare till Florida och besöka Harry Potter temaparken, där man kan promenera i Hogwarts och en uppbyggd by med massor av magiska föremål! Man kan köpa trollstavar, dricka honungsöl och gå i bokhandel, och mycket mer.

Så ja, ungefär så… haha.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Ruffsetuss]
0

Wow ! Vågar nästan inte säga att jag …. Varken läst eller sett filmerna om Harry Potter 😇 verkar i allafall som en toppen drömresa för dig 😀

stina63
0

Japan Kina Australien Island Irland ja många länder jag vill åka till

Afturelding
1

#18 Jag var i perfekt rätt ålder när första boken kom ut i Sverige i andra upplagan (2001). Jag hade precis lärt mig läsa, och det var den första riktiga boken jag läste själv. Med åren har det blivit en viktig del av mitt liv. Dels är det ju en stark koppling till min barndom och mitt intresse för litteratur, men jag har också skapat många fina relationer baserat på att vi har Harry Potter gemensamt 🙂 Vi som är aktiva i föreningar osv i Sverige är ett väldigt sammanfogat sällskap också. Och på ett globalt plan så finns det välgörenhetsorganisationer som t.ex samlar in böcker och pengar för att alla barn ska ha tillgång till litteratur och läsförmåga!

/Rebecca

Magi-cat
0

Nepal och Tibet är drömmar. 🙂

Samt Nya Zeeland med sina hobbit houses där Sagan om Ringen spelades in.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Thotis90
1

Jag är fotograf och drömmer om att resa till Afrika för att fotografera vilda djur, främst elefanter!

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Maria
1

#21 Ja det hade varit fantastiskt att besöka Fylke🙂

/Maria

flisan708
0

Sanningen är nog att jag inte har någon drömresa. Men en stad jag skulle vilja uppleva igen är New York. Sedan skulle jag vilja öluffa i Grekland. Irland skulle jag med kunna tänka mig.

Mirinda
0

När jag gick i högstadiet skulle vi skriva om ett land i Afrika. Jag valde Marocko. Då föddes drömmen om att besöka marknaden i Marrakech. Om jag skulle resa dit så är det numera maten som känns mest lockande.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Skorpion76
0

#16 Ja och speciellt den grekiska delen av ön. Sedan håller jag med #5 om att Australien också skulle vara nice att åka till.

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

tlover
0

#17 Glöm inte harry potter museet

l'm back

penke
0

Indien, för maten( i södra vegetariska delarna), kaoset myllret människorna o kulturen ..och en massa härliga tempel 😛
..Dit skulle jag kunna åka med..lätt packning  (liten rygga)

Petra lockar också liksom templet i Angkor ..
 då hellre med buss/guide
Jag _BÖRJAR_ bli gammal.. funderar lite på bussresor till Rhendalen,
Toscana osv.. ett slappt och bekvämt sätt att resa, och träffa människor

inte en _dröm_resa..riktigt så,
jag facebookade med en inföding från Qz härom dagen,
en jag träffade på plats .läääänge sedan, förra milleniet
han svarade ngt:
 tjeena polar´n
 det börjar bli kallt i dina trakter nu
å vi åker till stränderna, du ska inte komma… ?

1000:an vad resfeber smyger sig på *atschoo*

penke

citytjejen
0

#17 Låter jättekul ju! Jag var på Sherlock Holmes-museet i våras och det var väldigt fint och välgjort. För en kort stund blev jag osäker på om Sherlock verkligen "bara" är en fiktiv figur eller om han funnits på riktigt så fick fråga min man haha. Skämdes lite då😂

/Christina

Maria
0

Jag har varit i London två gånger men fortfarande har jag inte sett Peter Pan i Kensington Gardens.

/Maria

Afturelding
0

#27 Nej såklart 🙂

#29 Haha, men för ett par år sen trodde majoriteten av brittiska 14-åringar (tror jag det var) att Sherlock Holmes hade funnits på riktigt och att Lejonhjärta var påhittad, så jag tycker inte du ska skämmas 😃

/Rebecca

citytjejen
0

#31 Jaså, det kände jag inte till! Nu slutade jag skämmas direkt 😃

/Christina

[GunillaSF]
0

Jag har varit på många fina ställen redan och hoppas att jag även kommer att kunna åka till Goa i Indien, till Hawaii och till Svalbard. ✈️ Har även dröm och önskan om att resa till månen…….. 🚀

Magi-cat
0

Svalbard vore underbart också….Tänk solförmörkelse vid Svalbard….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen