Är ni aldrig ute och dansar?
Är det inte på modet längre?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Haha, nej jag har väl aldrig varit ute och dansat när jag tänker efter😃
Jag har väl varit på ställen där det varit dans förr men själv har jag inte dansat särskilt mycket. Jag gillar inte att dansa med främlingar. Kanske är det kroppskontakten…jag vet inte?
/Maria
Nix, gillar inte att dansa, och på krogar och såna ställen är det på tok för mycket folk för mig.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag skulle verkligen vilja, men om man vill dansa på en nattklubb spelas det mest techno, R'N'B och latino, vilket jag inte tycker är roligt att dansa till. Jag vill dansa till gamla goa hits ifrån 70-, 80- och 90-talet, men sådant spelas inte alls mycket längre. Det är fruktansvärt tråkigt. Dessutom vill jag dansa tryckare och det är nästan också helt ute. Om man går ut en kväll kommer det kanske en eller på sin höjd två tryckare i slutet och om jag då inte hittar någon att dansa med blir jag verkligen besviken och ledsen. Dessutom finns det de som har frågat mig vad jag ska in i den där köttmarknaden och göra.
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/
#3 köttmarknaden?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min man gillar inte att dansa och att dansa med andra killar går inte (då dom förväntar sig saker). Så för mig blir det ingen dans längre
l'm back
Jag har dansat på borden två gånger för 100 år sedan så det är preskriberat nu😉
/Maria
Jag dansar endast typ "discodans" några gånger per år, brukar göra det tillsammans med mitt ex (min man är inte den dansanta typen). Styrdans och bugg och sånt går bort för mig, jag tycker det känns oerhört pinsamt på nåt sätt haha.
/Christina
Jag dansar inte och det gör inte min fru heller. I tonåren fanns det hos mig en viss önskan att dansa tryckare, men det är ju egentligen inget annat än "förspel" till hångel, eller åtminstone förhoppningar därom.
Jag vet inte varför kvinnor vill dansa tryckare, för som tlover säger så är mannens enda mål med sådan dans att få känna och klämma lite på kvinnor, säkerligen med förhoppning om både "second" och "third base". 😉
#4 De som säger så menar att om man dansar tryckare med någon i slutet går det ut på att man följer personen hem på en efterfest eller ställer upp på sex för en natt!
** Energy Pethead
Dansar inte. På den tiden jag hängde på krogen var jag den som höll mig till öl långt bort från dansgolven
En annan tråkig sak är att när man är ute på krogen kan man inte släppa loss heller eftersom et då uppfattas som att man är full. Då kommer alla fulla människor fram till en och vill dansa eller bjuda på drinkar. Det tycker jag är riktigt tråkigt eftersom jag verkligen älskar att släppa loss när det kommer musik som jag känner att jag vill dana los till.
** Energy Pethead
Avskyr dans och att folk skall hålla i en, däremot vore magdans kanske något jag skulle kunna göra!😉 Jag har den rätta stoppningen för det i alla fall!😂
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag avskyr att dansa. Låtsades att jag var en del av ravescenen när jag var tonåring (p. g. a. pojkvän) och fick genomlida många ravefester. 🤮 Skall erkänna att jag blev lite lättad när en ravefest vi var på var tvungen att stänga tidigare eftersom polisen kom.
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
Jag älskar att dansa. När jag var yngre var jag ofta ute och dansade. På mitt stamställe var de flesta dansglada människor och där var inte så många som raggade. Alkohol och dans är en olycklig kombination, så det gällde att hitta ett ställe där det inte söps så mycket. Jag har buggat en hel del, bl a på Mälarsalen i Stockholm - där det var jättekul att träffa andra buggentusiaster.
Nu för tiden är det sällan jag dansar. Sambon är utrustad med två telefonstolpar till ben och vägrar dansa. Så det blir bara enstaka gånger på privata fester. Det är synd, för det är ett härligt sätt att motionera på.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
#14 På det sättet gillade jag festerna som mina vännder från Sierra Leone och Liberia hade. Där var det ytterst lite till ingen alkohol. Det var alla åldrar där också från 7 dagar gamla till gammelmormor och i princip alla dansade.
l'm back
Jag går sällan ut då jag har barn, och då jag går ut är det då vänner kör spelningar. Då händer det att jag dansar. Såvida det inte är hårdrocksspelningar, sådan dans finns inte. 😃
De hemska buggarna har ett större ställe här som väl har sitt 1 gång/mån under vinterhalvåret. Live-dansband och så ett disco-golv vägg i vägg. Finns en del krogar här i vår musik-stad, men faktiskt inte rena dansställen för t ex latinskt. de är byggda för live-band eller trubadurer.

Jag dansar 6 timmar i veckan både som undervisare och elev, och gärna på fester och koncerter också. Älskade att gå ut och dansa på klubbar, men det blir inte så mycket av det nu längre. Försöker ibland fånga min sambo i en svängom i vardagsrummet och ibland funkar det :)
Jodå jag går ut med vänner mellanåt.