Tiden!
Den går alldeles för fort och jag tycker att jag hinner inte hänga med.
Tror du att det verkligen är så att ju äldre man blir desto fortare går tiden.
Jag har aldrig långsamt t.ex och har svårt att förstå dem som har det
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja det tror jag. Det handlar om den hastighet man förmår att ta intryck. Ett barn registrerar intryck oerhört mycket snabbare än en vuxen och när man blir äldre minskar hastigheten ytterligare. Därav den skilda tidsuppfattningen. En förstagluttare tycker att sommarlovet är en evighet, medan vuxna tycker att en sommar är försvinnande kort.
#1 Väldig interresant synvinkel!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag tror också det har att göra med erfarenhet eller vad man kan kalla det. Min dotter tex har ju nyss upplevt sin första sommar, vilket nästan är 50% av hennes liv medan för mig som är 28 så är den här sommaren som varit knappt 1% av mitt liv (om jag räknat rätt).
Även om alla inte tänker i matte och procent (särskilt min dotter just nu) så kunde jag inte förklara det bättre men det borde spela roll.
Sen så är ju barn så mycket bättre på mindfullness vilket kan sakta ner tiden men förstår jag #1 rätt så är det nått liknande som han menar.
l'm back
Jag tycker då att tiden upplevs gå snabbare ju äldre jag blir. Dock räcker tiden oftast till, handlar om hur man disponerar den🙂
/Christina
Som en gammal dam sa till mej,,
Tiden kan du mista
Tiden kan du få.
Pengar kan du lägga i en kista
och lägga locket på.
Men tiden tiden
som är förliden
kan du aldrig återfå
Tycker också tiden flyger iväg och att den inte räcker till. Kan ju ha med att göra att jag inte är vaken så många timmar så jag missar mycket men tröttheten och värken har ju det priset för mig.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!