Roliga reklamfilmer
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag gillar mellanåt titta på roliga reklamfilmer. Idag så är dom som små serier som man vill följa upp nästan på. Men själva varan bryr jag mig inte om.
En reklamfilm som jag gillar nu är demidekk reklam
Jag tycker att Ica reklamen oftast är smårolig, fast det har ju hänt att det har blivit alldeles fel också.
Även ComHem reklamen med katterna, dvärghamstern och bebisarna var kul. Även vissa med Judith & Judith kan vara kul.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Ja Icas reklam är rolig tarolstollen. Tror dom kan sätta ihop alla snuttarna så det blir en långfilm😃
Icas brukar vara roliga.
Någon reklam jag verkligen inte gillar så är det den för vitapro med Niklas Wahlgren, nej fy sjutton xD Bland det sämsta de kommit på :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag gillar Agrias reklamer. Det är i och för sig svårt att inte tycka om valpar och kattungar 😉
#4 Usch ja, den var precis på TV, haha. Det värsta är ju att den sätter sig i huvudet på en också.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#4 Ja den gör ju det xD Nej gillar ingen vitapro-reklam, de lägger verkligen pengar på sånt skit :P Alltså reklam samt produkten. Aja, inget ovanligt ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag gillar reklamfilmer för jag tycker det är spännande att försöka lista ut hur de har tänkt eller inte tänkt😃
Jag minns när man gick på bio förr och inte ville missa reklamen för då fanns det ju inte på TV.
Just den som är i trådstarten Demidekk är jag lite kluven till. Man driver ju en aning med demens, samtidigt är den väldigt rolig.
/Maria
Det finns många roliga reklamfilmer. De är just de som jag tycker är roligt att dom ändrar efter ett tag. De blir lite fortsättning. Innan hade vi Lidl reklam om deras kött. Den var roligt också..
Jag själv bryr mig inte om varan utan lite roligt en stund.
Jo nog driver dom kanske lite med demens. Men tror inte att de var meningen med de med reklamfilmen.
Jag flyr TV:n eller kanalen så fort det blir TV-reklam, men en och annan reklam kan vara rolig. ICA:s reklam med Stig och hans personal tycker jag har hållit stilen bra genom åren.
Fast John Wests laxreklam är nog mina favoriter, den här var den första jag såg av dem.
#8 Haha😃 Den har jag aldrig sett. Den var både kort, kul och hade ett budskap som man fattar.
/Maria
Här är ännu en John Westklassiker som är rätt kul (även om jag ogillar produkten, tonfisk på burk).
#8,10.😂 De hade jag inte sett innan men de visas väll inte i Sverige heller.
En tredje och sista John West - resten finns här:
https://www.youtube.com/watch?v=MJcrwn1zREQ&list=PLwTINqVLEFR7TM3gfAvOzgu4PPjY6AN8J
Tyska kustbevakningen…
Hehe ja de 'är roligt titta på dom. Jag trycker över till en annan kanal, Men ibland är det roligt titta på reklamen
Jag tycker den här är rätt rolig i sin absurditet! Regissören heterJens Sjögren, och han gjorde den för reklambyrån Svensson.
Den här tycker jag håller fortfarande…
Japps reklam med rastamannen var en favorit som barn/tonåring. Det vart ju en serie.
Denna och andra bäbis-reklamer är kul med.
#4 Agrias reklam gillar jag också! Som den här…
#19 Eller den här…
Apropå försäkringar så diskuterar Manuel från "Pang i bygget" sådana i den här reklamfilmen.
("Manuel" heter ju egentligen Andrew Sachs och är tysk, inte spanjor. Sachs är f.ö. 84 år fyllda - tiden har gått sedan "Fawlty Towers"…)
Den här försvann snabbt från rutan 1995. Kanske var den mer rolig än köpinbjudande?
Den med bävernylonsoverallen.. Den är fortfarande klockren😂.
Hehe visst är dom roliga reklamen,..
Robert Gustafsson gjorde en lite annorlunda serie reklamfilmer för ett norskt rederi för en del år sedan. Han spelade där den svenske resejournalisten Bengt Marklund. Åtminstone åtta av avsnitten finns på You Tube. Här är ett av dem.
En nostalgisnutt med Owe Thörnqvist och Monica Nielsen från den tid då reklamen höll till på bioduken…
En liten raritet med Povel Ramel och Martin Ljung!
Yvonne Lombard och Sture Lagerwall och deras chokladreklam var en följetong på bioduken på sin tid…
"Lotto-Åke" blev väl en klassiker på sin tid…
Och hur många gånger fick man inte höra det här svaret när man satt i klistret? Eller frös fast kanske…
Och nu blir det ölreklam - men lugn, det är bara klass I! (Och det var väl här vi lärde oss ordet "fulöl"…)
Hahaha, den där Robert Gustavsson är för kul!
Jag minns en reklamfilm om Viking Line. Budskapet var att kvinnor åkte billigare/parpris eller något sådant. Så ser man en scen med en man sittandes vid bardisken. Bakom honom ser man en röd klänning och en kvinnlig röst frågar: Åker du ensam? och mannen stammar fram ett jaaa… och sen Viking Line's kampanj och logga.
Är det en reklamfilm ni kommmer ihåg? Jag har letat på nätet, men inte funnit den. Måste ha varit på tidiga 90-talet, då det blev reklamtv med tv4's intåg i tv-rutan.
För tjugo år sedan ungefär hade Carlshamns mejeri TV-reklam för sitt margarin och sin glass. Vet inte om det var så roligt, men tvillingarna Tore och Torsten blev i alla fall något av en landsplåga med sitt "gott-gott-i gott-gott".
Hehe ja Robert Gustavsson är rolig hehe. Ja den reklamen var rolig titta på Carlshamns mejeri reklamfilm. 20 år sedan jösses åren går fort,
"Att vilja vara sig själv för en stund" var ett uttryck som väl nästan blev bevingat…
En del av de här klippen i tråden gillar jag, men inte alla. Jag gillar inte reklam som är taskig eller elak och den där om bävernylon är riktigt elak mot pojken. Ren föräldramobbing. Elakreklamen började med "gott-i-gott-gott"-gubbarna och följdes snabbt upp av många andra, som exempelvis Aladdin. Numera är var och varannan reklam elak.
#37 Jag tycker nog inte att bävernylonen var så farlig, den lille killen spelade ju en roll (precis som tjejen som blev utskälld av Sven Melander gjorde det). Tycker att barn utnyttjas betydligt mer cyniskt i reklamen idag, när de får agera "små vuxna".
#38 Jag tycker inte att det gör någon skillnad, reklam är alltid ett rollspel. Jag menar att budskapet bygger på att man gör någon illa. Det är som humor i övrigt tycker jag. Om man i humor gör sig rolig på andras bekostnad ogillar jag den, om man däremot driver med sig själv blir det roligt tycker jag.
#39 Det är klart att man inte skall göra någon illa, samtidigt som alltför inställsam reklam riskerar att bli menlös och falsk.
Däremot tycker även jag att "humorn" idag ofta känns rå och hjärtlös, i synnerhet ståuppkomiker känns tyvärr oftast rätt hånfulla och utan självironi.
Det finns för resten en reklam från ATG som Sportbladet säger är en "succé", men där jag bara tycker synd om den lilla hästen. Kanske är det jag som är för känslig i det fallet, jag vet inte…
Här är ännu en klassiker, som åtminstone jag tyckte var både rolig och snäll…
#40 Reklamserien om Vinnie upprör tydligen mer än vad jag trodde i mitt lilla lätta filosoferande…
Ordföranden i föreningen Balans Borås/Sjuhärad har nämligen anmält den till spelbranschens etiska råd, då hon anser att filmen är kränkande för människor med bipolär sjukdom.
Anmälaren påpekar också "att mena på att den där lilla ponnyn fick göra allting hemma när föräldern blir sjuk, det är rätt allvarligt om man läser mellan raderna och börjar analysera".
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=5971293
Air New Zealand har piffat upp den annars rätt tråkiga säkerhetsfilmen med skådespelare och rollfigurer från ringenfilmerna. Frågan är kanske hur mycket av säkerhetsinformationen som fastnar när den presenteras av bl.a. hobbitar och alfer?
Härligt Många härliga reklamfilmer
Puttar på denna gamla tråd då jag tycker att denna reklamen är både rolig och gullig. Det är två reklamer under varandra så ni får kolla på båda då jag inte vet hur man delar av filmerna från reklamen
Jag trodde detta var falsk reklam från början till slut men det var det inte, det är en riktig tiger med och här får vi förklaringen till att det inte är så farligt som det ser ut!😉
http://www.bosch-home.se/ingenius.html?cid=start_topp_ingenius