Mässor auktioner och loppisar
Är du besökare av dessa?
Brukar du fynda?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
jag älskar auktioner och loppisar. Och ja, jag brukar fynda, folk har ju ingen aning om vad dom säljer.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Som tur är för oss!🙂
Japp jag är en flitig besökare.
/Maria
Njaej, inte nu längre, jag tycker att det är så mycket skräp och äckliga grejer, så jag har blivit avskräckt.
Många loppisar där det bara finns en skylt vid vägen, är riktigt dåligt organiserade, så att när man kör in på avtagsvägen får man gissa vart man ska sedan, då vänder jag och kör därifrån direkt.
#4 Den vi brukar åka till är Erikshjälpen här i Högsbo.
Alla plagg är nytvättade och det är som att komma in i en vanlig affär. Saker och ting är sorterade. Kläder efter färg och storlek osv.
Det luktar inte ens loppis som det kan göra ibland.
Dessutom ha de världens godaste fika😃
/Maria
#5 Vi har ett sådant ställe i Östervåla som heter Solrosen. Verksamheten drivs av en stiftelse och där jobbar folk som hamnat lite snett i samhället på endera vis. Jag går sällan dit, men frugan är ganska ofta där, mest för att lämna grejer, men ibland köper hon något. Även där serveras fika.
Jag tänker mer på lantisloppisar som någon bara smäller upp med en taffligt målad skylt och där man uppenbarligen tror att man kan sälja på turister vad skit som helst. Sista gången jag var på en gårdsauktion här på bygden auktionerades äckliga gamla väl inpruttade och fläckade bruna soffor, trasmattor och diverse kläder som var hur äckliga som helst.
#6 Haha, ja några sådan loppisar har jag också varit på och då kan jag hålla med dig om att det blir en aning äckligt.
Märkligt att folk inte kan skilja på skräp och varor värda att återvinnas.
/Maria
Jag älskar att gå runt på loppisar och botanisera. Det finns så mycket gamla roliga saker att titta på. Men det är sällan jag köper något annat än böcker. Det brukar bli desto fler sådana. När jag läst dem brukar jag ge dem vidare till Erikshjälpen här där jag bor. Där brukar jag också lämna in saker och kläder när vi har röjt här hemma.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
#8 Jag har till och med köpt tillbaka böcker som jag lämnat in.😃
Jag brukar skriva mitt namn med blyerts innanför pärmen.
/Maria
#8 😃
Underbart, Maria!😂
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Det händer att jag går in på Myrorna, Emmaus och Erikshjälpen. Fast de 3 olika butikerna är så olika som natt och dag. På Myrorna luktar det mögel, instängt och gamla kläder. På Emmaus är det rörigt och alltid en massa ungar som springer runt, skriker och stör. Trångt och mycket trasigt. På Erikshjälpen har jag bara varit en gång, det var stort och fräscht, det var som att komma in i ett varuhus. Har hittills bara köpa köks-redskap och böcker.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Bästa jag vet! 😃
Loppisar, 2nd hand butiker, auktioner är jättekul att gå på, passar på varje gång butiken här i byn har öppet :)
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Mässor brukar jag åka på åtminstone en till två gånger om året. Favoriten är syfestivalen i Älvsjö. Loppisar besöker jag då och då. Här i stan finns även Emmaus, Röda korset och ta till vara - second hand - de är också kul att besöka. Auktioner är mer sällan, den firman som finns här i stan lägger ut på nätet och där kan man buda via nätet fram tills några timmar innan auktionsstart. Där har jag fyndat och flera och blivit jättenöjd.
Då man som vi åker efter vägarna om sommaren ser man massor av loppisar. Vi besöker många och visst kan man göra fynd. Gäller bara att ha kontanter ! 🙂
De händer ibland jag går på loppis, Farsan brukar gå kolla efter klockor som han fixar till och säljer sedan
Skulle vara kul att ha en egen loppis !!!!!
Kommer Ni då ? 😉
Auktion var jag mycket på som barn, nu var det 17-18 år sedan sist. Då köpte jag några saker till min lägenhet.
Second Hand blir det då och då. Sonen gillar det mest nu, då han samlar på vintage/retro-spel. Myrorna är närmast. Sedan finns t ex Emmaus, Ta Till Vara och Röda Korset.