Har du bytt till 10an ?
Är du nöjd med den?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nej, vet inte vad jag skall med den att göra eftersom mina datakunskaper inte ens vet vad jag skall göra med 8,1!😉
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Har inte bytt. Kommer behålla win 7 på den stationära.
Däremot så ska jag köpa mig en ny bärbar här så bara win 10 kommit till försäljningen i affärer så ska jag skaffa den.
Det jag läst om den så visst finns buggar än så länge, men det verkar bli en bra dator.
Tarotstollan beroende på vad du menar med att du inte vet vad du ska göra med 8:1. win 10 är mer lik win 7. Så om du har problem med funktioner så ev är 10:an bättre. Dom har tagit saker från vista, win 7 och win 8.1 och satt ihop 10:an till så mycket ska man känna igen.
När det gäller användande så använder jag datorn mest till att fixa lite med bilder, betala räkningar, spela lite och vara ute på nätet. Men jag tyckt att 8 och 8:1 verkat vara rörig så jag väntat med att skaffa ny dator. Men om bara nån månad eller så så ska jag köpa ny.
Finns en del trådar inne på datorn.ifokus för det finns en del som skaffat den.
.
#2. Vad jag menade var att jag kan ingenting mer än skriva, göra länkar, söka och spela lite gratisspel. Något annat har jag inte lärt mig ännu.
Förstår mig inte på tekniska termer och annat som folk tycks tro att man kan bara för att man sitter vid en dator.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Tekniska termer kan jag också gå bet på fast jag använder datorn rätt mycket och kan en del.
Vad hade du för dator förut och vad gjorde du förut och vill göra nu. Om det är din första dator vad vill du göra. Dock ska jag säga att jag kan inget om win 8:1 så kan inte hjälpa så mycket med vägledning. Fast kanske blir OT i den här tråden så kan ta det i pm i så fall med det jag kan.
.
Vi kör Windows 10 på alla datorer vi har.
För att ha varit ute en vecka som RTM, så måste jag säga att jag är nöjd. Om ett halvår så är det ännu mer bättre 🙂
Det är ju det som är kul med nya operativssytem när man får gräva i inställningar och tweak.
Japp från wind 7 till det. Var skeptisk först men så sa dem att man kan byta tilblaka inom 1 månad om man vill, men nöjd än så länge. Ovan med appar och så bara men inte helt olikt wind7 ändå :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej jag har windows 7
Nä de har jag inte ännu. Väntar tills jag kommer hem till lägenheten
#5 VSK
Har du bytt även på din VAIO pro, utan problem?
Japp. Trots att Sony säger man ska vänta tills de kommit med alla drivisar. Tre saker i enhetshanteraren är utan drivisar, men datorn funkar bra ändå.
🙂
Har märkt en ökad aktivitet mot min firma, på måndag "väller floden in" med frågor.
#VSK Tack, jag väntar oxo.
🙂
Bra fråga, men jag tror det inte. Köpte ny laptop i våras men den har säkert föregångaren.
Jaha, är det Windows 10 som gäller nu? Jag har aldrig haft en dator med Windows.