Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 988 ggr
Maria
0

Jordskalv...

Vi satt nyss och såg på TV när det dundrade och skakade i hela huset.  Glas klirrade, Inte som åska utan mycket längre.

Vi rusade ut och tänkte på att vi bor alldeles nära raffinaderierna på andra sidan Älvsborgsbron. Trodde det var någon explosion.

Gick in på nätet och läser att det är ett misstänkt jordskalv i Göteborgsområdet. Det höll på i 25 sekunder.

Jösses😮

/Maria

Calcifer
0

Läskigt, jag vet. Första jordbävningen jag upplevde i Japan chockade mig till stumhet trots att jag naturligtvis var medveten om att de händer ofta där. x]

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[HelwardMann]
0

Sverige har flera hundra skalv per år. Fast endast ett fåtal kan kännas utan mätutrustning. Jag har varit med ett som gick att känna, för c:a 30 år sedan. Det pågick omkring en halvminut, och kändes som hela huset vibrerade, och man kunde höra fönsterrutorna skallra.

Kimmizz
0

Kände oxå av det, fy fan va rädd jag blev alltså XD

Maria
0

Jätteobehagligt. Läste nyss att det var runt 3 på richterskalan. Epicentrum söder om Vrångö.

/Maria

Cristine
0

Så otäckt!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Record
0

Tre mil norröver var det lugnt i "Stenborgen" brukar annars kännas av då huset står direkt på berget.

stina63
0

Fy så otäckt med jordskalv.

VästkustFia
0

Tycker nästan det var synd jag missade det 🤔,  jag är ofta i den stan. Det hade varit intressant… Jordbävning har jag bara upplevt en gång för länge sendan. Det var i Japan precis som Bellatrix. Där småskakar det visst för jämnan.

Maria
0

Ja, för mig var det en helt ny erfarenhet😉

/Maria

fotokrafs
0

Bor en mil från centrala Göteborg. Jag märkte ingenting

Kanske eftersom jag och maken kollade pangpang-film just då?