Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 435 ggr
Cristine
0

Släkten

Träffar du dem mer på sommaren?

Är den stor?

Är det någon särskild person du har mer kontakt med?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mutal
0

Nope, kanske, nope. Jag gillar inte folk ^^ 
Dom var inte bjudna till mitt kalas och mamma säger att jag måste bjuda dom till studenten *suck* . Själv skulle jag helst slippa bjuda in dom…usch. 

Haha dom kommer ha grymt svårt att hitta presenter till mig huehuehue ~~ 

Nae men släkt i finland och tyskland som man inte pratar med eller om. Kusinerna…det är för stor åldersskillnad tror jag. Ingen i min ålder, fastnar alltid med att ta hand om småbarnen. Fastrar och sånt har pappa dålig kontakt med så det blir lite kontakt där med. Närmast är väl mummo tror jag…

Ravynsfair
0

Vi har en megastor släkt, pappa med 10 syskon bland annat.

Mammas sida är relativt enorm med mormor som har 8 syskon och därmed många barn och barnbarn som vi träffar varje år när vi åker en sväng till Finland.  

Träffar inte pappas sida av släkten särskilt mycket, dem ser mig som svart fult får och sist jag träffade en av fastrarna fick jag höra hemska glåpord och påståenden om mig. 
Visserligen fått utstå det sen 12 år tillbaka då den fastern är anti min mamma för att hon valde att separera från min pappa. 
Jag är för lik mamma och eftersom faster är feg och jättebästis med min mormor så får jag utstå all skit eftersom jag "inte kan bevisa" skiten hon kastar på mig. 

Ojsan hejsan, här fick jag mundiarré men ja. Så är det. 
Mormor, morfar och en av mina 2 mostrar har legat på sjukhus samtidigt så vi har fått springa en hel del där så lite har man träffat den sidan av släkten iallafall. 
Mormor och morfar firade 50årig bröllopsdag förra helgen och barn och barnbarn var samlade på sjukhuset för att äta smörgåstårta tillsammans. 
Skam den som ger sig! 😃

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[[Narwayn]]
0

Mina farföräldrar, 2 farbröder och 3 kusiner bor på Irland, så dem träffar jag 3 gånger per år, varav en gång är på sommaren.

Sen har jag ju mina morföräldrar (bor granne med oss), 1 moster (bor i Sverige) och 1 kusin (bor i Norge). Mina morföräldrar träffar jag varje dag, min moster flera gånger i månaden och min kusin träffar jag 1-2 gånger om året.

Jag står allihopa väldigt nära :)

[peter54]
0

Nja, bara en liten del av den, min syrra och hennes familj, frugans syrra och hennes familj, min morsa ibland och min svärfar. Resten är avskurna.

Tarotstollan
0

Alla mor och farföräldrar är borta. Släkten på farssidan har jag ingen kontakt med längre, knappt honom heller. På min mammas sida är det de tre systrarna kvar och sammanlagt 5 barn och en mosters barnbarn 5 st. och hittills 3 barnbarnsbarn. Det är allt som är kvar av en stor släkt. Vi träffas de flesta av oss ganska mycket, mest är det mamma, jag och hennes systrar. Det blir planerade träffar på födelsedagar och jul för det mesta, så ett par ggr om året.  Fast vi träffas däremellan också några ggr, som i morgon som är planerat.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Intehärutandär
0

Jag har stor släkt på pappas sida. 100+ är vi,  dem träffar jag inte. Pappa och en faster har dykt upp efter min dotter dog. 

På mammas sida är vi ca 30 st. Träffar 1 - mormor. Resten talar jag sällan med, mer än en moster och ett par av hennes barn.  Idag var det begravning, så då träffades vi många som man aldrig umgås med längre.

Träffar alltså ingen pga säsong, även om många är hemvändare då.

fruktgumman
0

Har inte så stor släkt. Vi träffas inte oftare på sommaren än annars på året. Snarare blir det mindre ofta på sommaren då alla åkt iväg åt olika håll.

Maria
0

Träffar mest min bror och svägerska.

/Maria