Godmorgon tisdag 21 juli
Godmorgon på er!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God morgon!! Idag jobbar jag kväll, gjorde första passet igår efter semestern. Full fart, ingen rast och över en timmes övertid. Hade önskat en mjukare start men det är sommar och dåligt med personal. Idag innan jobbet ska jag träffa en gammal kollega från tidigare jobb. Det ska bli jättekul!! Önskar er en trevlig tisdag!!
Godmorgon på er. Jag har haft en natt springandes till toa med jämna mellanrum😃 Förr kallade man det "sommarsjuka" men det kan knappast bero på värmen haha.
Jag läste precis på nyheterna att "Robban" Broberg är död. Han var en riktig ordekvilibrist och har gjort mycket fint och roligt.
/Maria
Jag läste också om Robban. Han hade Parkibson i många år. En ovanlig form. Det blir tomt.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Vi pratade för ett tag sedan om varför han aldrig varit med i "Så mycket bättre" för han har ju en enorm låtskatt att gräva ur men jag läste nyss att han var påtänkt men inte kunde på grund av sjukdom.
/Maria
God morgon Regnrusket,
Sikket väder ute, Har varit ute cyklat. Cyklat till tandläkaren. Men de hade jag inte gjort cyklat om de inte var tvunget idag… Ryggonten lite lättare idag
Såg de att Robban har lämnat jordelivet,, Han gillade jag som barn även nu i vuxen ålder Men han var min idol
God förmiddag 🙂
Här är mulet men i alla fall uppehållsväder. Vi ska ge oss på att laga gärsgår'n idag när vi är hemma allihopa samtidigt.
#7 Är det en "gärsgård" i sten eller trä?
/Maria
#8 Trä, dessutom en ganska klen sådan eftersom tanken med den bara var att hindra ungarna från att rusa ut på vägen när de var små, så egentligen har den tjänat ut sitt syfte. Efter ett par timmars jobb har vi beslutat att ge upp den och istället riva bort den, för många stolppar har ruttnat av vid marken så att det inte går att räta upp dem.
På den här bilden från i höstas syns den delen av gärsgården som vetter åt höger om infarten. Den delen lagade jag upp då och den är rätt okej ännu, men den andra delen är mer eller mindre helt uppruttnad.
Aha, då fattar jag. Sådana är fina men som sagt så håller de kanske inte i evighet.
/Maria