Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 716 ggr
Maria
1

Drömbostad

Jag hittade denna annonsen och i min smak var det verkligen en drömbostad. Priset också för den delen…😉

Jag som älskar havet kan riktigt känna doften och trädgården verkar lättskött haha.

http://www.skeppsholmen.se/sv/object/index/haron-hunnepallen-171-538147/

/Maria

Evelina!
0

Jag bor redan i mitt drömhus! Litet och lättskött med svalt stall där jag har mina kaniner, gräsmatta med plats för att göra en kaninhoppningsbana och nära till allmän väg som det inte kommer många bilar på och extremt nära busshållplatsen.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Maria
0

Jag bor också i mitt drömboende som passar mig perfekt men drömma kan man ju alltid. 😉

Jag hade haft svårt för alla trappor men jag tycker huset är sååå vackert och de har fått till färgerna så bra.

/Maria

Fridaaaa
0

Min dröm är ett hus på runt 100 kvm, med stort kök, sovrum, gästrum, vardagsrum, djurrum och stort badrum :) Gärna källare. Stor gräsmatta. Tegelhus gärna så man slipper måla ;) Ute på landet! :D Eller rött med vita knutar detär med fint :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[peter54]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Det du vill inrymma i huset låter större än 100 kvm, vårt hus är på 140 och vi har tre sovrum, vardagsrum, gästrum och kök, men varken köket eller rummen är särskilt stora och inte badrummet heller 😉

Fridaaaa
1

#4 Nja behövr inte vara, vi har ca 55-60kvm nu och har kök, vardagsrum och sovrum och då badrum :) Så beror ju på hur stora man vill ha rummen också, hur planlösningen, vad man räknar som "stort" mm :)
Och skrev "runt" 100kvm 😉 Räknar inte med källaren i dem 100kvm heller, där kan man t.ex ha gästrum med om man så vill :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

#4 Ert hus är också ett riktigt drömhus tycker jag. Så vackert.

/Maria

Cristine
0

Vackert hus men skulle inte vilja bo så inklämd,och skulle inte kunna leva utan trädgård att påta i.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Elsaharr
0

#3 Haha on du vill ha ett rött hus med vita knutar borde du flytta ut till mig ;-) Nejdå men exakt ALLA hus är röda med vita knutar xD

Zingo ;D

VildaVittra
1

Jag bor också i mitt drömhus. Ett gammalt torp från 1700-talet med bakspis med ödsligt läge även om jag bara har en halvtimma in till Uppsala.
Här har det bott folk från bronsåldern vilket man tydligt kan se med tanke på alla husgrunder som finns från olika epoker på tomten, så för en gammal rospigg som mig är det en dröm att sätta spaden i jorden, då alla stenar redan är upptagna. Där jag bodde förut ägde jag inte ens en spade, ville jag anlägga en rabatt hämtade jag spettet. 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

flisan708
0

Jag drömmer om ett litet radhus med typ tre rum och kök. Liten gräsmatta som man kan dra en handjagare på, plats för en hammock och ett bärträd. Vill inte bo på landet utan vill ha skapligt nära till allt.

fotokrafs
0

Drömhuset är litet, gärna mindre än 25 kvm. Underhållsfritt, praktiskt och miljövänligt. Billigt boende. Fast maken måste ha en egen stuga också, till studio. Lättskött naturtomt, vackert vid skog och hagmarker. Helst inte längre än 5 km till jobb, affär och vårdcentral.

[Sisa2]
0

Mitt drömboende just nu är ett litet radhus och mindre att tänka på.  Bättre att tänka på sej själv…🥵🙂