Semester!
Nu startar min semester! Som jag har längtat! Har du börjat semestern eller väntar du än ett tag? Tillhör du dem som inte "behöver" ta semester? Har du planerat något till semestern eller ska du ta dagen som den kommer? Berätta!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har haft ca 2 veckor nu. Jag kommer ta tre veckor sen i augusti. Jag ska ta och åka upp till happis på Ikea och gå på rajala med min mor på nästa semester. Dessa två veckor har bestått av att ta det chill. Varit dock till Härnösand och träffat min killes släkt. Hans mormor och morfar firade 60 år som gifta.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Som arbetslös har jag haft semester i över ett år nu, så.. ja. 😂
Jag jobbar en vecka till och sedan så "smäller det"😃
/Maria
Jag har varit sjukpensionär sedan 1989, men jag har gått tre dagar i veckan i dialysbehandling sedan 1990, så helt ledig är jag bara över helgerna. Även om vi åker iväg på semester, måste jag in till sjukhuset för att få mina tre dagars behandling varje vecka.
Jag har semester nu och tar dagen som den kommer. Nästa vecka ska vi bila ner till Berlin och sedan blir det antigen Prag eller Amsterdam eller något annat. Det får vi se vad vi känner för ;) Resten av semestern blir vi hemma och badar (om väder tillåter) och gör små spontana dagsutflykter.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Har 4v semester nu i sverige med start på måndag och sedan 2v utomlands i september.
Jag har sommaruppehåll, och min man har ju betald semester i två månader. Vi har redan gjort en del saker, bl.a har vi gått på Pride två gånger och firat midsommar nere hos mina föräldrar. Om två veckor ska vi på kulturdagar i Ljusdal med TVspelsturneringar, och två veckor efter det ska vi på utbildning med Rädda Barnen för projektet vi ska delta i under hösten. Och sen åker vi till Göteborg en vecka i början på augusti.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jobbar två veckor till sedan semester i fyra veckor.
Semester om två veckor Lite lösa planer på bilande, Norge och Gotland.
Jag fick semester igår efter att ha haft ridläger med de yngsta eleverna. Har jag semester kan jag såklart lägga ned ännu mer tid på djuren och pojkvännen så det känns alltid skönt. Och sen så får hästarna en väl förtjänat semester oxå så det känns skönt att fara hem med den tanken.
Förutom att spendera tid med familjen (pojkvän och djur inräknad !) så blir det att fara hem och träffa mina och sen även pojkvännens släktingar som bor på Irland. Ställa upp som volontär på en hundskyddsförening där och förhoppningsvis ta med oss några hundar hem.
Så det blir som alla andra somrar - full rulle :)
Jag har redan min semester, precis hemkommen från vår resa. Njuter i fulla drag av min semester, skönt att slippa alla dessa tidskrav som man har när man jobbar.
Jag är inne på min tredje vecka nu. Har mest varit bortrest både i Sverige och utomlands. Nästa vecka är helt oplanerad och jag hoppas den förbli så.
Jag skulle nog behöva semester men kan inte ta det (ganska nyss startat eget).
l'm back
Bland det bädta med semester är att bara kunna ta allt som det kommer tycker jag :-D Vi har säsongskort på Skara sommarland så det blir en hel del resor dit, vi har också varit på High Chapparal. Annars är vi mest runt omkring hemma, första sommaren i vårat hus så vi njuter helt av huset! :-D