Grannsämja
Sommar, bjudningar och grannsämja. Vi öppnar fönster och dörrar..alla ljud hörs väldigt väl !
Har Du någon gång klagat på Dina grannar ? 😡
Nej. Och ingen har klagat på mig/oss. Har vi planerat att ha nån stor tillställning där vi vet att det kommer skränas, så har vi talat om i förväg att det kanske kan bli lite liv.
Nu har vi världens goaste grannar också, så det har aldrig varit några problem.
Nej det har jag aldrig haft anledning till 🙂
Underbara grannar!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nej. Det kan bero på att det är långt till grannarna.
Ja tyvärr, har fått ringa både polis och vaktbolag för olika problem. Har även fått hjälpa grannen att ringa på andra som inte jag hörde men som störde dem hemskt.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag har ringt polisen på en kvinna som langade droger i vår port då sonen var liten. Tyckte det var riktigt obehagligt då porten stod uppe på nätterna och div oknytt kom in på nätterna. En del bankade på vår dörr mitt i natten.
Nu har jag inte klagat på nära grannar, bara på barn som spelat fotboll utanför mig under "bollspel förbjudet" så bollen kommer in på vår gård (ibland tak) varje dag. Så de gått sönder buskar, haft sönder staket, grind, blommor, krukor osv osv. Närmaste skulle jag vilja polisanmäla dock. Hon saknar en hel del får i hagen…
Efter hennes katt attackerade och skadade min hund, så gick det två dagar så såg jag katten ute igen - på vår gård.
Spola med slangen mot katten så kommer den inte tilbaka
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har ju haft grannar i alla år alldeles inpå men har inga klagomål alls.
Enda gången jag reagerade var när vi bodde i lägenhet när sonen var bebis och jag ammade på nätterna. Som närmsta granne hade vi en ensam äldre änkeman men när jag var uppe så märkte jag genom kikhålet i dörren att det flera nätter var en annan man som kom ut från lägenheten med stort svart långt skägg.
Jag ringde fastighetsskötaren och de sa att grannen bodde ensam men jag sa att det bor en annan man i lägenheten också.
De hade vänt på dygnet och var uppe på nätterna. Jag kunde känna matos också.
Den äldre mannen dog och det uppdagades att de hade gömt en psykiskt sjuk son i alla år inomhus. Sonen fick ta över lägenheten och fick själv hemtjänst och han var ju också en gammal man men han började gå ut ensam med rollator och han var riktigt trevlig men lite egen. Så slutet gott allting gott🙂
/Maria
#7 Jag har fått det tipset (och tänker infria det nästa gång). Det är en innekatt, som hon släpper på verandan/baksidan ibland o tror ska hålla sig där. Samma dag som attacken lovade hon till en annan granne att hon skulle alltid ha katten i koppel. Varade ju max 1 dag. Nu har hon dessutom skaffat en till…
Vi har grannarna som byggt en typ av "altan" som mer liknar en lastkaj som hänger 10 cm in på l vår tomt. Häcken har de satt på vår vägförenings mark. När vi i föreningen skulle flytta en lyktstolpe (anlitade en person som skulle utföra) då kom grannen och bestämde hur stolpen skulle stå - mycket snopet för oss andra.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Har hänt. När ena har låtit sina hundar springa själva ute och så har de kommit ut till mina hundar. Inte OK.
Men annars nej :)
Svärmor och hennes man bor nära, så är dem vi umgås med, men pratar då och då med de andra.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej, och vi har inte grannarna så nära heller
#7 Paintball är ännu bättre, gärna med röd färg, för den sitter fast så bra. 😎
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#13. Tror det klassas som djurplågeri och det kan bli en dyr historia om de anmäler men vatten går bra!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Bor i radhus på jättetrevligt område med riktigt bra grannar. Lite barnskrik nu och då men det får också mina grannar stå ut med i viss mån från oss.
Har haft turen att aldrig råka ut för riktigt störande grannar. Det närmaste var nog de religiösa grannar jag hade i min förra lägenhet i ett höghus. Strax efter inflyttning skaffade de piano och placerade det (uppenbarligen) mot väggen till min lägenhet. Det hördes väldigt bra genom väggen när de ungefär en gång i veckan höll kvällsandakter hemma med psalmsång och pianospel. Speciellt störande kan man väl inte kalla det, dock. Störande var det dock när en annan som bodde i samma lägenhet tidigare fick för sig att borra i betongväggen kl 23 på en torsdagkväll, när de höll på och renovera. Det fick de minsann höra om, så de höll sig tystare i fortsättningen och bra så. 🙂
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Nej, det enda jag blir tokig på är att vi bor granne med stranden och därav dansbandskvällarna på torsdagar 😂
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
# 16
Men..då har Du ju gratis underhållning ! 😉
#17 Jodu 😃Synd att det inte är min typ av underhållning bara, haha.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
# 18
Bor också i närheten av en nöjespark. Blandad underhållning !
Ikväll kommer Magnus Uggla ! 😃 Kanske värt att spetsa öronen lite !
Jag har bra grannar. En gång sa jag till en granne som hade en ylande hund som började så fort den blev ensam. Grannen lämnade den själv när han gick på krogen. Ylande konstant då mellan 22 till 0230. Grannen trodde den sov när han var borta. Hände även dagtid. Först blev han irriterad men sedan började han träna hunden så det blev mycket bättre efter ett tag. I efterhand undrade han varför ingen annan hade sagt till. Jag hörde från andra grannar att de störde sig på allt ylande men ingen vågade säga till. Vi hade en jättebra kommunikation efteråt och för grannen blev det en sporre att träna sin hund. Jag tycker det är bra att säga till när det är något problem. Gör det då direkt med personen i fråga. Tycker det är dumt att gå runt och klaga utan att våga göra något åt det. Oftast vinner man på det i längden, har då aldrig upplevt att det blivit sämre efter kontakt.
Ja, vem har inte klagat på skällade hundar ? 😡
jodå, har fått en och annan nyutflugen partylysten tonåring vräkt faktiskt. Har haft otur med grannar som festat så tavlor har åkt ner från mina väggar. Nån spottade snus och tömde öl på bilen så lacken tog stryk.
nu har vi en gammal tant med en bjäbbig tax i stället. Vi låter henne komma undan med lilleman som payback på nätterna hehe.
#16 Suck! Dansband! :(
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet