Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketttävlingar-lek-och-spel
Läst 458 ggr
[Sisa2]
0

Lego

Tänk vad man byggde med lego då barnen var små !   Vi byggde stora städer med olika byggnader, människor, djur, bilar…ja, allt möjligt.

Har Du byggt med Lego ?

Kanske t om besökt Legoland i Danmark ?         🙂

Intehärutandär
0

Jodå. Hade inte mycket lego som barn. Hade kanske 20 bitar. Brukade bygga stegar av dem, till mina klippdockor. 

Lillebror fick mer och vi byggde. Dem har min son fått, så vi har byggt med. Nu är det inte 20 bitar längre utan en stor översvämmad sänglåda som ingen bygger med.

Maria
0

När sonen var liten hade vi så dåligt med pengar så jag minns att vi köpte något "fusklego" Det var helt värdelöst och bitarna gick knappt att få ihop än mindre isär😃

Sedemera så fick han riktiga legobyggsatser. Han har kvar alla sina bitar och t.om beskrivningarna på byggena.

/Maria

[TanatosNyx]
1

Både jag och sambon är riktiga legomaner som bara väntar på att sonen ska få in åldern så vi har ett legitimt skäl att bygga haha :D

[peter54]
0

Jag byggde med Lego i mitten av 60-talet hos min mormor. Hon köpte en stor låda med Lego för att vi skulle ha något att leka med när vi kom till henne. Ungarna våra har byggt mycket med Lego, mycket "Mars mission", Starwars" och annat. Nu bygger de tekniklego i skolan.

Min familj var till Legoland i Danmark 2013, jag stannade hemma 🙂

Tarotstollan
0

Har aldrig lekt med Lego, vet kompisar som hade det men jag förstod aldrig poängen med det! Hade väl för dålig fantasi på den tiden!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Afturelding
0

Jag leker fortfarande med lego 😉Barnen på jobbet uppskattar en fröken som kan bygga tillsammans med dem 😃

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Fridaaaa
0

Byggde lite :) 

Brossan däremot:en riktig hejjare på det! :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Velinga1984
1

Älskade lego som liten , att bygga olika saker. Min äldsta son är likadan, och han har en stor flyttlåda full med lego

Vi åker till Legoland nästa vecka för första gången 😃

[Sisa2]
0

# 8   Ja, Lego är kul !

Hoppas Ni får en fin resa !     🙂

Velinga1984
0

#9 Tack, vet inte om det är mamman som längtar mest 😍

[Sisa2]
0

# 10

Kan förstå det…jag skulle också vilja åka dit, även utan barn !    🙂

Mirinda
0

#10 Legoland är toppen. Vi var där två dagar och det behövs nog, om man ska hinna se och göra allt man vill utan att stressa. Vi hade väldig tur med vädret också. På Legoland betyder det att vädret var halvdant, rent av några regnstänk. Om solen gassar blir det svettigt och man blir fortare trött. Mulet och aningens regn gjorde att det blev mindre folk (danskarna stannade i a f hemma), så de flesta köer var korta och det blev inte trängsel runt de finaste byggena.

Ett tips: Ta med matsäck! Är det som när vi var där för några år sedan, så är maten man kan köpa både dyr och dålig.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

[Sisa2]
0

# 10

Du lovar väl att berätta hur det var ?     🙂

Fridaaaa
0

Vi var på leoland när jag var yngre, är 15 år sedan nu dock, men då minns jag att det var bra. För ja max 5 år sedan var pappa och min lillebror där och de tyckte de var bra mat mm där :)

Mirinda
0

Ja, när det gäller mat är smaken olika. Föräldrar och barn har inte alltid samma uppfattning om vad som är bra och prisvärd mat. Ursäkta könsfördomen, men enl min egen erfarenhet, bryr sig nog pappor något mindre än mammor en sådan gång. Huvudsaken är att man blir mätt och orkar ha kul resten av dagen.

Man vinner tid också om man slipper köa till restaurang eller kaféer. Läsk och glass - kanske sockervadd också - ingår väl för de flesta i ett lyckat besök på ställen som Legoland? De sakerna var det inget fel på där, snarare tvärtom.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Fridaaaa
0

#15 Nej det vet jag men som jag skrev så var min pappa och min lillebror där för inte ens 5 år sedan 😉 Så var inte främst barnatycke😉
Nja jag håller inte med där men olika erfarenheter och åsikter där med🙂
Däremot hade de inte så brett urval av mat.

Ja visst gör man det så det är ju en fördel om man kan ta med eget 🙂

Velinga1984
1

#12 Vi kommer bara vara där 1 dag, det får räcka för mina pojkar 🙂