Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 852 ggr
[Sisa2]
0

Fika

Vad betyder fika för Dej ?

En kopp kaffe och en trevlig pratstund,

eller kaffe, kakor…kanske t om tårta ?

Förresten..vilken är Din favoritkaka ?           🎂

Fridaaaa
1

Fika för mig är inte alltid onyttigt dvs kakor, tårta mm.
En pratstund med lite dricka och ev något plock till om man vill 🙂

Favoritkaka, den var svår! Men kärleksmums och kanelbullar är två stora favoriter.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

KissAnka
1

Fika är härligt. Oftast gott. En paus. Det betyder en stunds vila för mig. Kravlöst. 

Bästa fikat är kladdigt! Kärleksmums med dubbelsats glasyr, kladdiga kanelbullar bakade med alldeles för mycket smör och kanske ett gäng riktigt sega kolakakor! 😂

Oj. Nu blev jag extremt sötsugen. Haha!

_Fisken
1

Fika är kaffe med eller utan dopp för min del.

OlgaMaria
0

Fika kan verkligen vara lite allt möjligt. Det viktigaste är nog att det är en trevlig stund med något att dricka och eller äta, på egen hand eller i sällskap.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Intehärutandär
0

Är det planerat besök, så gör jag alltid något. Annars duger det med kaffe/te för mina vänner. Mitt favoritsmåbröd är nötrosor. Mjukkaka är nog pepparkaka. Bakverk kolabiskvi eller kongress. Vetebröd - vaniljbulle (inte vaniljkräm, utan socker-). Fikar sällan. Svänger ihop något till helgen iställer för godis. Föråt mig första året i bageri/konditoriskolan, så jag är inte så fikasugen.

Cristine
0

Fika= en härlig pratstund

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Ja fika är för mig numera att man träffar  någon och kanske dricker kaffe men inte nödvändigtvis. Man kan ta en dricka och en macka.

Fikapaus på jobbet är ju ett behövligt trevligt avbrott.

/Maria

Tarotstollan
0

Fika för mig är att gå ut med kompisarna och äta bakelser eller annat sött och gott!🤤
Jag gillar alla sorters kakor och bakelser, förutom de som de av någon konstig anledning blandat ut  eller bytt ut grädden med mjukost eller crème fraiche  eller annat äckelpäckel!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[TanatosNyx]
0

Fika för mig är en trevlig stund där man äter/dricker något lite lyxigare. Vanligen kaffe och bakverk, men kan lika gärna vara en matig smörgås på café. Ah ni fattar, standard med andra ord. Kan lika gärna vara en slät kopp kaffe i all sin enkelhet.

[peter54]
0

Fika för mig är en kopp te på kvällskanten med en smörgås eller två, helst i sällskap med familjen eller gäster. Jag är inte förtjust i kakor eller annat från konditoriet, det ser så gott ut, men jag blir alltid besviken, därför väljer jag hellre knäckebröd.

[sanna70]
0

Fika för mig är en trevlig stund med en vän/väninna där man kan prata, skratta och bara vara. Det går bra med bara kaffe men om jag får välja något gott så skulle det vara glassbakelse som är min stora svaghet 🙂

flisan708
0

Fika är viktigt. Men jag tycker bäst om kaffet. De andra tillbehören som kakor är mindre viktigt. Det är även en social grej, andningshål, pause när man jobbar.

Bästakompis
0

Tänker också andningshål i vardagen. Finns helgfika då man vill bjuda sina närmaste på något extra, och så finns det varjedags-fika, att tillåta sig att sitta ner och koppla av. Kaffe ger välbefinnande och likaså en pratstund och kanske en macka eller ett kex. Tillfredsställelsen då man jobbat ihop och känner gemenskapen: det här gjorde vi bra! Nu förtjänar vi en fikapaus!