God morgon 4 juni
Nu var jag redan på 5 juni så jag fick ändra, tiden går fort nog ändå.
7 grader idag..ingen sommarvärme precis, nej nu är man less på det här jäkla (får man svära lite?) vädret!
Söderut (Spanien)har de tvärtom, alldeles för varmt..tänk om det kunde fördelas till lagomt för alla!
Ha en bra dag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
God morgon! Solen se ut att vara på väg upp men det är gott om moln också, så vi får väl se senare vad som väntar oss.
Nu skall jag strax krypa ner i sänghalmen, hoppas att ni som går upp nu får en bra dag!👋☀️
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Godmorgon. Jag är ledig idag men ska strax iväg ändå.
Jag ska vara "proffspatient igen" Vara testperson för läkarstudenter på neurologen när det gör en slags examination. Jag börjar bli riktigt van nu.
Två studenter ska jag träffa. En timme vardera. Sedan ska jag klippa mig.
/Maria
Lycka till med studenterna!
Tack Cristine men det är nog snarare de som behöver lyckönskningar. 😉 De brukar vara sååå nervösa. Jag tycker riktigt synd om dem.
/Maria
God morgon 🙂
Jag hade varit glad om det hade varit fredag redan Cristine, för då skulle den här jobbiga dagen vara förbi, inget kul att tillbringa sin annars lediga dag på sjukhuset. Här är soligt och fint idag i alla fall, synd att jag missar det, i morgon är det säkert mulet igen 😉

God morgon!
Svårt att sia om vädret resten av dagen, blåsigt och just nu sol, 12 grader.
Önskar alla en fin dag🌺
Godmorgon. Fast lite sent. Jag kunde inte komma in här förut. Solen skiner och det är blåst ute men härligt ändå!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Godmorgon!
Här är det sol, och jag äter frukost på balkongen. Det har blivit så väldigt svårt att somna nu pga ljuset tycker jag, så jag var uppe till tre inatt 😕
Idag är det tentaplugg som vanligt. Någon gång under dagen får jag besök också dock.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Hej Svejs !
Ja, här skiner solen i alla fall och 16 grader. Man får bita ihop och försöka nöja sej med det som är. 😴
Ha en fin dag !
Otroliga 18 grader men känns som 7-8 i den förbenade blåsten
Det blev solsken här i dag också och vinden har lagt sig något. Just nu har jag + 20,3 på balkongen, mitt i solen. Skall strax ta på mig och gå ut och köpa TV-tidning.
Hoppas det går bra för Peter idag.
Här i Göteborg så har faktiskt solen varit framme nästan hela dagen men det blåser ganska kallt. Man får vara glad för det lilla😉
/Maria
#4 He he stackarna!
#5 Oj, jag önskar jag kunde trolla!
God afton 🙂
Jag är hemma igen efter en lång plågsam dag. Hursomhelst såg det ut ungefär som tidigare, dvs de kärl som åtgärdats är öppna, stentarna funkar som de ska.
Jag har en del förträngningar i andra kärl, men de går inte att ballongvidga, så enda möjligheten att komma tillrätta med dem är bypass och som jag sagt tidigare, är det inte en option för någon med så massiv vårdinsatsmängd som jag har i bagaget. Sannolikheten att jag överlever en bypassoperation är som bäst 50%, de oddsen tar jag inte.
Dock är jag nöjd med beskedet att det inte försämrats och jag tänker att eftersom jag inte har några direkta symtom annat än vid stress och överansträngning, kan jag klara mig rätt bra om jag bara undviker sådant.
#14 Det lät ju relativt bra med tanke på omständigheterna.
/Maria
Jag och Spike har varit i kattslagsmål och är blodiga. Drog ur en klo ur hans lår!
Tycker inte om katter, men kan glädjas åt vänners kärlek till dem - även om jag undviker dem allt vad jag kan. Idag tog priset, då Spike skulle snabbkissa lugnt på vår gård och grannens INNEkatt helt plötsligt var på vår gård och gick till attack.
Spike sprang för sitt liv och jag försökte få tag i någon av dem. Till slut gick det, då var Spike sönderriven redan. Skrek åt grannen och slängde in katten i ansiktet på henne. Så trött på att hennes innekatt går hur den vill ute, hon saknar den inte ens och det räknas nog som tonåring nu gissar jag. Hon har också utekaniner som bor i en bur, som står i skuggan på verandan och aldrig får gå ut på bete/koppel/hage. Stinker av buren med. Renhållning är inte hennes grej verkar det som. (Kan man anmäla missvård?)
Duschade av honom direkt. Dels för ev smuts och för han stank! Har katter körtlar, eller var det saliv då den fräste? Vidrig lukt.
Spiken har varit ledsen hela dagen, och jag skakig och förbannad.
Stackars Spike😕
/Maria
Den där lukten från katten kommer nog från deras analkörtlar, luktar något vidrigt skunk och ruttet!
Det där hålet på svansen, var det där klon satt? Det får du kolla noga så det inte blir inflammerat. Kanske du borde åka till en veterinär och kolla det för säkerhets skull.
Tycker du skall anmäla henne, om inte för att du kanske måste betala dyrt hos en veterinär.
Även katt ägare skall hålla reda på sina katter, det är därför mina inte får gå ut utan har en inhägnad balkong.
Nej, klon drog jag ur låret. Men fann några till hål, så jag gissar att katten kloat honom där med. Det är nog tur i oturen att han är naken, så att man ser hur såren ser ut ordentligt och kan följa utveckling. Inte en ursäkt har jag fått. Förjävligt. Vi bor ju i radhus, men hon släpper ut katten utan koppel och inbillar sig att den stannar på verandan. Då får hon bestämma att det blir utekatt.
Självklart kan du anmäla misstänkta missförhållanden hos djur. De kan ju inte själva be om hjälp när de far illa. Så tveka inte.
Känn igenom runt såren iaf morgon och kväll, leta varma knölar. Det kan bli infekterat på djupet även om sårytan är liten.