Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 557 ggr
Cristine
0

Det draaaar!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

??

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Outlawly]
0

Jobbigt låt tycker jag.

Är från bara prat från serien Morran o Tobias.

Maria
0

Ja, det var ingen höjdare precis.

/Maria

zakkris
0

Väldigt poppis bland ungdomar så som mig själv

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

[peter54]
0

Jösses vilken onödig skit, varför bemödar man sig ens att producera något dylikt? Morran och Tobias är ju kul att titta på, även om det är på gränsen av hur mycket vidrigheter jag tål, som att duscha i avloppsvatten, men den här låten, om det ens är en låt, var verkligen ett lågvattensmärke.

zakkris
1

Inte för att vara sån men har ni sett åldern på alla som klagar på denna låten? Lyssnade inte ni på musik som era föräldrar tyckte var skit? Tänk lite innan ni öppnar käften, alla ni har varit unga och haft äldre som klagat på er musik. Det är så det är, men man behöver inte få det att låta så illa som ni faktiskt gör.

Maria
2

#5 Men hallå där.

Här inne på Livskvalitet så får alla "öppna käften"

Musiksmak har inte alltid med ålder att göra och skulle man inte få lov att tycka menar du?

Smaken är som baken och det är väl en himla tur.

/Maria

zakkris
1

Men i så fall är mobbing tillåtet med då säger du, för de som skrivs är mobbing för oss som har denna musikstilen.

Men då vet jag vart ja ska gå om ja ska mobba någon offentligt. Trevligt trevligt, älskar sura äldre människor som mobbar yngre. Det är ju olagligt så.

Å ja det räknas som mobbing, folk har blivit polisanmälda för mindre och åkt dit.
Men jag ska låta er mobba vidare ta bilder på de så får vi se vad som sker.

Lycka till allesammans.

[peter54]
1

#5 Jag visade den där för mina tonåringar, de sa exakt samma sak som jag fast med andra ord, som inte passar att upprepa här 😉

[peter54]
2

#9 Vad menar du nu? Om det är någon som är mobbad så är det väl jag som är äldre i så fall. Visst har jag varit tonåring och visst ogillade jag en del av den äldre generationens musik, Karl Gerhards "den ökända hästen från Troja" till exempel, avskydde jag för att han "pratade" istället för att sjunga, egentligen exakt som i den här låten, fast med annat "beat".

Jag fortsätter att ogilla musik där man pratar istället för att sjunga, oavsett om den är gammal eller modern 🙂

Maria
2

#7 Å ja det räknas som mobbing, folk har blivit polisanmälda för mindre och åkt dit.

Det är ju nästan skrattretande. Menar du på allvar att om man tycker illa om en låt och skriver det skulle vara mobbing för de som gillar musikstilen😃

Vad är då kommentaren "sura äldre människor" om man skulle gå efter dina premisser?

/Maria

Cristine
0

*Suck* den attacken hade jag inte väntat mej.  Vi har bland oss äldre blandad smak som nutidsmusik,modern rock, klassisk rock och metal och annat, men ifrågasätter man om en sådan här skiva är musik blir man förvandlad till pucko och urtidsödla. Jag har inget emot att ungdomen lyssnar på den. Har skickat runt den bland alla ungdommarna i släkten och de skulle inte själva lyssna på den.

Cristine
0

Vi har Kaipon  här med sin musiksmak och sina vänner och det har gått alldeles utmärkt.

Vi gillar henne fast vi inte delar hennes smak och hon har alltid trivts här bland oss gamlingar.

Afturelding
1

Jag får väl också ställa mig i den unga gruppen som inte uppskattar den här musiken eftersom att jag är ett år yngre än #3😃

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Maria
3

#13 Oj, hur går det ihop😉

#7 Du kan ju kopiera den här tråden och anmäla för mobbing så får ju i alla fall poliserna sig ett gott skratt.

Det kan vi bjuda på😃

/Maria

[Sisa2]
0

# 12

Va…är vi gamlingar ?     😉

Afturelding
0

#14 Ja det måste ju vara mig det är knas med, för generaliseringar baserat på något så oerhört viktigt som ålder är ju alltid sant 😃

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Cristine
0

>Heeeehehe😂

Maria
0

#16 Japp, det är nog dig det är knas på😃

/Maria

aggeelin
2

Jag tycks ha tur för min dator har tappat ljudet! :)

Musiksmak är olika och jag gillar en ganska stor bredd av musik. Jag kan nog säkert uttrycka mig nedsättande om dansbandmusik och det andra menar är vacker musik (förnuftsmässigt kan jag förstå det) men det är musik som inte berör mig som t.ex. av typen "Duvemåla", även ABBA-musik börjar hamna där … så uttjatad som den är - men - när jag skriver om vad jag tycker om och inte så handlar det om musiken och hur jag uppfattar den - det handlar inte om de människor som tycker om den. Jag dissar inte dem utan musik som inte passar mig.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet