Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkärlek-och-relationer
Läst 1028 ggr
[Sisa2]
1

Grattis lilla mamma !

På söndag är det morsdag !

Mamma är det första vi säger, ibland det sista också. När vi råkar i svårigheter ropar vi gärna på henne, om hjälp från den person vi behöver så mycket !   ❤️

Firar Du Mamma på söndag ?

Kanske Du själv blir firad ?

Maria
0

Jag brukade fira min mamma medan hon levde.

Sonen min brukar fira mig trots att han vet att jag tycker det är himla onödigt. Vi träffas så ofta och har dagligen kontakt nästan och jag gillar inte den kommersiella biten.

I år ska han däremot resa bort över helgen och det gör han rätt i😉

/Maria

[Sisa2]
0

Min mamma lever inte heller.

Men..visst vill jag själv bli firad med en god middag. 

Tror jag alla mammor vill !   😉

Maria
0

Då tillhör jag nog undantagen😉

/Maria

[Sisa2]
0

# 3

Du måste gilla att laga mat !     😉

Intehärutandär
0

Nej, min mor är inte värd att firas. Hon har inte ens hört av sig då hennes andra barnbarn föddes stilla på hennes födelsedag. Känslokall klossa! Ringer nog mormor. Och så vill min pojkvän fira mig, jag vill helst glömma morsdag för egen del.

Ria74
0

Jag firar min mamma med blommor och tårta, blir kanske firad själv om jag har tur. Dottern är bara 2 ännu så det hänger ju på mannen om det ska bli något för min del.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[peter54]
0

Jag och barne firar min fru. Min egen mamma har aldrig varit någon riktig mamma och numera vill hon inte ens veta av oss barn och barnbarn,

Tarotstollan
0

Min mamma vill bara ha en bukett liljekonvaljer, så det får hon när de har börjat att slå ut. Skall gå ut i morgon och se hur långt de kommit, har hört rykten om att det tar nog minst en vecka till innan de är plockfärdiga.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

citytjejen
0

Jag ska fira mamma imorgon! Ska baka en morotskaka och köpa med mig en blomma.

/Christina

[Sisa2]
0

# 7

Tråkigt med Din mamma.    🌺

fotokrafs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tyvärr inte. Jag hann inte få iväg något kort och att ringa henne funkar inte. Men ska påminna maken om att ringa sin mossa! Liljekonvaljer är på gång i Göteborg. Såg några igår som slagit ut. Men mest som på bilden

[strutter]
0

Min mamma har aldrig varit någon mamma för mig. Att jag ens finns till beror enbart på en olyckshändelse. Jag skulle egentligen bara ha blivit en våt fläck på ett lakan.  Jag tycker inte om henne, men har uppvaktat henne ändå. Det skulle bli ett jäkla liv annars.

Om jag har tur ringer mina söner till mig  i dag. Men det är inte säkert. 

Jag känner mig ledsen och ensam. 

Den här dagen är jobbig, säkert för många fler än för mig. Varför avskaffas inte både mors och fars dag? Det är ju bara affärsmännens dagar, inte mors och fars dagar. Och det finns så många barn som har det jobbigt av olika skäl dessa dagar.

[Sisa2]
0

Jag är så glad…för de blommor jag fått av mina barn !    ❤️

Ikväll ska jag titta på MAMMA-mia !

[peter54]
0

#12 Anledningen till att de här dagarna finns och alltid kommer att finnas är rent kommersiell. Det finns alltid någon någonstans som vill åt våra fattiga korvören.

Det borde inte behövas särskilda dagar för att uppmärksamma varandra och det går alldeles utmärkt att göra det utan att göda affärsmännen ytterligare.

Maria
0

#14 Jag håller med dig.

/Maria

[Sisa2]
0

# 14

Nja…så tänker inte jag !   Visst är det väl roligt då barnen kommer hem med en blomma, även om dom kan göra det andra dagar med ?   Annars räcker ett telefonsamtal för mej och det kostar inget !

Men..vi kan se olika på saker och ting !     🤔

[peter54]
0

#16 Javisst, det håller jag med om, men varför måste det finnas en särskild dag? Man skulle ju kunna se det som ett sätt att "komma undan" också - köp en blomma till mor den 31 maj och var fri oket ett helt år. Då tycker jag att det är bättre att ge blomman oftare och spontant istället.

Carrosh
0

Eftersom vi bor 30 mil ifrån varandra så fick det bli ett telefonsamtal för att gratta.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

aggeelin
0

Jag bjöd sönerna på middag och fika.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[strutter]
0

#12 Ja, man kan visa sin uppskattning när som helst under året utan att samtidigt gynna affärsmännen.
Det är många år sedan som jag förklarade min inställning för mina barn och bad dom att inte köpa något till mig på mors dag. Ett eventuellt litet grattis räcker gott. 
Och vet ni vad? Jag hade tur! Dom ringde på mors dag, dom "små" liven!  🙂

Allt detta köpande överhuvudtaget känns nästan lite sorgligt.
Ett tips på en bra bok som jag läser just nu: "Lev enklare" av Giséla Linde.