Pingst !
Den helg som närmar sej är också en bröllopshelg, eller var det förr i alla fall. Många par gifter sej under den tid då Sverige är som vackrast…och kanske mest romantiskt.
Hur många gånger har Du varit på bröllop ? ❤️
Oj, jag har inte ens reflekterat över att det är pingst nu!
Bröllop. Jag har varit på 7-8 stycken.
Inte konstigt…är ju som en vanlig helg. Om man inte gifter sej förstås ! 😉
Pingst? Nä Den helgen finns inte längre. Jag har inte varit på så många bröllop. Fem- sex stycken kanske.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Ett enda, hela vägen från kyrkan till festen.
De är skilda nu!
Ett bara i kyrkan, de är också skilda!
Skall nog inte gå på mer bröllop…😇
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Få gånger. Men ska på bröllop 1 augusti 👍
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Sju bröllop har jag varit på. Trevligast fester var de som var personligt arrangerade men kanske inte så påkostade. Stora, luxuösa bröllop (som jag har ett intryck av att det ofta blir nu för tiden) trivs jag inte så bra på.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Vi firar inte pingst alls, den här helgen får gå som vilken annan som helst. Jag har bara varit på två bröllop varav det ena var mitt eget 🙂
Jag kan bara komma på tre bröllop varav det ena också var vårt egna.
/Maria
Nej nu kom jag på ett bröllop till😃
/Maria
Ni som är gifta…vilken årstid gifte Ni er ? 🙂
En hög. Har umgåtts mycket med människor i en kultur där bröllop är en viktig grej för att leva ihop. Så jag vet inte hur många.
Har inte firat just pingst. Men när jag och exmaken och jag gifte oss var det 14 juni. Nu går skilsmässan igenom den 2/6, det är mindre kul. Så här 12 år senare.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
December, den nionde närmare bestämt för att vi skulle hinna innan pojken kom så han slapp trassel med namn. Det skulle vara fyra veckor kvar, men det blev bara 6 dagar.
28 oktober av någon anledning. 😇
När vi bokade bröllopet visste jag inte att vi väntade barn men det gjorde vi men ingen såg det för det var såpass tidigt och sonen föddes i april året därpå.
Jag var bara 21 år. Rena barnrumpan.
/Maria
5-6 stycken ..(?) tror jag
några passiva i Sverige (åskådare) i några mäktiga kyrkor
och stockholms rådhus, som ger en väldigt vacker inramning 🙂
och ett någonstans i cykladerna, gifte bort en grek i ett SÅ romantiskt kapell
på en bergs-sluttning ned mot medelhavet..lååångt nedanför
som bestmen, skulle jag hjälpa prästen i vigseln
nervöst, men minne för livet *ler*
penke
Jag har faktiskt bara varit på ett bröllop, och det var på mitt eget😃
/Christina
Ja den här helgen så blir koloniområdet där jag har min stuga 75 år. De firas med en hel del saker under helgen
En sak är vigsel på koloniområdet
Två stycken..det ena var på ett slott i Italien, jättemånga gäster och väldigt pråligt
Då gillade jag mycket mer bröllopet i Spanien , det var den unga kvinnan som hade hand om mina barn och de gifte sig i de tropiska parken i Almunecar sedan var festen nere på playan……. precis i min stil
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Pingst var en långhelg förr. Det var skönt att få den där extra dagen ledig. Men sen de tog bort annandag pingst som helgdag är det lilla roliga förstört.
Kom på att jag glömde ett bröllop när jag räknade. Åtta stycken har jag varit på allt som allt. Börjar kanske bli lite gaggig.
#18 jo och nu har vi 6 juni istället :)
Har varit på 3-4 stycken. Ett senast förra helgen, faktiskt. :)
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
# 15 Det var inte så bara..❤️
#21 Så sant! 🙂
/Christina
Tre gånger. Min mosters första bröllop då jag var 5-6 år. Jag var med i bröllopsföljet med två kusiner. Andra gången var en god vän. Vackert bröllop utomhus på 10 minuter och vackra flo-dräkter i augusti.
Senast var i somras. Stort och pråligt…och svettigt. De skiljde sig 5 veckor senare!
Oj, glömde att jag var brudnäbb när min kusin gifter sig. Jag var sju - åtta år. Vi lekte under middagen och hade roligt. Vi, det var jag och mina kusiner.
Varit på 3 bröllop hittills och ett av dem var mitt eget ingen skilsmässa har det blivit för nått av brudparen (faktum är att ingen har skilt sig i min släkt, vi kanske är konstiga?) och det första jag var på var 41år sedan (mina föräldrars, jag var brudnäbb)
#10 vi gifte oss i juni för snart tre år sen. Årstiden var inte viktig, det blev så då ringarna var klara i maj och vi kunde inte hålla oss från att gifta oss (vi gjorde det i stort sett i hemlighet) och för att vi hade en resa bokad i juni som då praktiskt nog blev vår bröllopsresa 🙂
/Christina
#23 Skilsmässa efter fem veckor?!!😮 Vilket elände!
Förutom att det måste ha känts hemskt så låter det som om de hade lagt ut en massa pengar på bröllopsfesten. Det var ju som att slänga pengarna i sjön.
#25 Inte är ni i er släkt konstiga. Möjligen lite ovanliga på ett positivt sätt. Ni har gjort rätt val av livskamrat och därtill lyckats med äktenskapen i långa loppet. Grattis till er!👍
Fyra bröllop där jag och övriga gäster varit med i kyrkan. Alla paren är skilda nu. Och två bröllop där gästerna mött upp efter ceremonin. De äktenskapen har hållit…🤔
Brudnäbb har också jag varit.
Jag var 11 år och tyckte jag var så vacker ! ❤️
#27 Jahapp. Mannen hade haft en affär med en på sitt jobb. Om hon visste före eller efter bröllop vet vi inte. Vilket som, märkligt.