Vad ser du Peter?
Fortsättning på Intressant , eller hur?
Det är inte så att jag vill övertyga dej, utan jag undrar hur en person som inte "ser"
kan förklara denna bild. Det är alltid intressant att få höra utsago av personer med andra perspektiv.
Liten förklaring först.
På denna vägg fanns en stor spegel och jag satt och försökte få en bild till min Avatar i denna, men det var väldigt svårt att med utsträckt arm, bakom huvudet, försöka få sej själv i fokus….i stället siktade jag ofrivilligt på fönstret.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Detta var vad jag fotade istället.
Bild 2 fick jag hjälp med för att se tydligare
Bild2
Här kommer trista jag och tycker att det ser ut som damm eller skit på linsen😉
/Maria
Jag tycker det är spännande..men vet inte VAD det är ! 😮
Nej de var inget på linsen jag har ett skinn som jag gör ren den med innan jag använder kameran.
Du har ingen logisk förklaring till den?
Först vill jag säga att jag tror på kemiska, fysiska och biologiska förklaringar till allt vi uppfattar. Skulle det vara så att vi inte hittar en förklaring till vad något/några av våra sinnen signalerar till oss, så betyder det inte per automatik att det inte finns någon naturlig förklaring, utan bara att vi inte har kunskap/insikt nog att förstå den.
Du har visat sådana bilder många gånger Cristine och jag respekterar vad du tror dig se i dem, men jag ser bara störningar i bilden som direkt skulle få mig att förpassa bilden till papperskorgen. Jag har ingen specifik förklaring till exakt vad störningarna består av, men jag är fullkomligt övertygad om att det är ljusreflexer av något slag, annars skulle de uppfattas med ögat också.
För mig måste det finnas en rimlig orsak till allt. Det som saknar orsak finns därmed inte för mig. Det finns ingen anledning som jag kan se till varför det skulle finnas någonting sådant som andar eller andra väsen eftersom de saknar syfte för flora och fauna.
En mycket intressant frågeställning jag alltid känner när sådant här tas upp, oavsett om det handlar om "folk på andra sidan", eller något annat oförklarligt som knytt, "de små grå", hustomtar, bigfoot, Nessie och många andra liknande, är varför de dokumentationer som finns av dessa alltid går att tolka hur man vill? Bilderna är alltid löjligt suddiga, berättelser alltid fulla av "hål".
Jag är en jordnära, enkel person med båda fötterna på marken (trots att jag fysiskt sett inte har några) och det finns bara inte för mig något annat än här och nu.
Tack för ditt svar Peter och ni andra också.
Det är alltid spännande att få läsa vad andra ser och tror även om det inte stämmer överens med mitt eget. Och det finns nog någon mening med det också.
Man ska ju kunna studera alla teman ur flera vinklar tycker jag.
Jag är ju lite osäker om sånt här !
Ibland funderar man om alla människor…och det är ju många…bara kan hitta på vad dom sett angående liv på den andra sidan. Jag vet inte vad jag ska tro, men jag tycker det är spännande. Har aldrig upplevt nåt sånt själv..varför kommer inte mina kära från den andra sidan och hälsar på mej ??
Vad tror och tänker Ni andra om sånt här ?
#9 Det behöver ju inte vara så att någon hittat på. Det är tolkningen av upplevelsen det handlar om och som skiljer. Jag har upplevt samma sak, men min tolkning av upplevelsen är inte likadan som deras.
# 10 Nej, förstår inte. Vad har Du upplevt ?
Fram till 60 års ålder var jag skeptisk till allt och trodde inte ett dugg på andar eller annat paranormalt.
Det var först när en Indian flyttade in i mitt hus som saker började hända som gjorde att jag till slut flyttade därifrån och trodde att jag på så vis skulle bli av med allt detta.
Alla i min familj var ateister, vi trodde inte på något, varken kyrkligt eller andligt trots att morfar var kyrkvärd. I min barndom var dop och sådant mer en tradition än tro..så var det bara.
#11 "Nära-döden-upplevelser" och utomkroppslig varseblivning.
# 12
Men…hur kan vissa människor se och uppleva och andra inte ???
# 13
Vilken är Din tolkning av detta då ?
Vilka härliga bilder! Jag tror på mycket av det andliga. Det är alltid kul när man lyckas fota nåt man "känner av" .
Jag tycker att det är jättetydligt att det är nån form av aktivitet på fotona och inte partiklar/damm…. men det är jag det . :)
"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"
#15 Den som vetenskapen vanligen hänvisar till, att nära-döden-upplevelser främst beror på syrebrist i hjärnan och när det gäller min utomkroppsliga upplevelse, att den uppkom av ett liknande bortfall av delar av hjärnans funktioner genom hypoglykemi.
# 17
En naturlig förklaring alltså ! Det är väl det jag också söker till sådana händelser. Så svårt att tro att det skulle vara nåt annat, så länge det inte finns några bevis! 🤔
Bild 2 visar ju på något med navelsträng eller kan det var silvertråden, fast den brukar ju inte beskrivas så tjock.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag vet inte riktigt vad man ska se i bilden i 0. Det jag ser är en rund grej, men jag ser också vad som kan orsakat den. På väggen högt upp finns en blank sak, syns även i den att det är nåt reflekteras mot den. Sen vid gardinen så ser det ut att sitta en lampa av typ spotlight. Så båda dom sakerna kan ge den runda saken. Finns även en vas i fönstret som det ser ut att finnas reflektion på. Plus att det är taget mot fönstret.
När det gäller bilden som finns i #1 så för mig verkar det som det kan vara kallras från fönstret. Så när lite kyligare luft kommer in så syns det på bild från kamera fast man inte ser det med blotta ögat. Den runda saken vid väggen kan komma från glassaken som står i fönstret.
Men för att veta mer säkert vad som kan orsaka de runda sakerna så behöver man se mer av rummet.
.