Höra dofta se och känna
Även om inte värmen är här så är våren härlig! När jag cyklar därute så känner jag dofter (Syrén ), hör vårfåglar och … Vad känner och upplever du?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Gräset under mina fötter, vinden som smeker min kind, dofter från trädgården och från havert där nere, fåglarna som hoppar på marken framför mig ooch måsarna som är tillbaka, som sitter på stolpar och tak och väntar på att vi ska ta ut något gott till dem. FRIHET!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja syren liljekonvaljer nyklippt gräs. Helt underbart känna dessa dofter
Så härligt! Starens sång, humlans surr, måsens skri och vindens sus!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Regnets smattrande, den fräscha underbara doften av regnvåt jord och nyklippta gräsmattor, blommor, fåglarna, åskans muller, obestämbar blomsterdoft som svävar överallt, den kyliga vinden som är en föraning om varmare mjukare, smekande vindar och solen som lyser och lockar.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Så fint ni skriver🙂
/Maria
Den här tiden på året är den allra bästa för mig. Inte för varmt, massor av liv överallt, ungar i fågelholkarna och i skogskanterna, nytt grönt på marken i buskagen och i träden, blommor i både träd och på marken. Här blommar häggen och gullvivorna än, syrénerna har långt kvar, liljekonvaljerna likaså.
Många klagar på att våren är kall, men det för med sig goda ting också, som att i år blir perioden mellan hägg och syrén längre än på många år och att det fortfarande inte finns några stickande flygfän, "me like" 😃