Såg en otrolig sak
idag. En mås och en skata kom flygandes tätt intill varandra och jag trodde att måsen jagade skatan men så var det inte alls. De landar på samma ställe och skatan hoppar ner i en grop och drar in något som ser ut som ett rosa rep. Måsen sitter uppe och tittar på, men plötsligt försvinner den också ner i gropen och jag ser bara huvudena på de båda då ooch då dragandes i det rosa snöret, de samarbetar… jag ber dotter springa efter kameran men sitter alldeles för långt ifrån . Besvikelsen är stor, men kör jag dit så skrämmer jag bort dem tänkte jag men skulle iaf göra ett försök. Då kom två korpar och satte sig nära på en sten. då försvann dessa två.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Men vad gulligt! 😍 De hade säkert kul ihop!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Men så speciellt🙂
/Maria
Djur kan bete sej konstigt ibland. Inte trodde jag att en mås och en skata samarbetar !
Kul upplevelse !😃
Här ser man ryggen av måsen och en liten bit bakom den av skatan, strax efter så backar skatan och man ser tråden emellan dem , men tyvärr kom det inte med på bild fastän jag var kvick och med zoom gick det inte alls
Ska hålla koll på alla måsar och skator som vi har här…ifall dom hittar på nåt tillsammans ! 😉
Man undrar ju hur de komunicerar?🤔
Skulle vara intressant att veta…….
Telepati kanske:::Du som är stor och stark, kan du komma med och dra upp något intressant?
Jag har inte kunnat gå ut för jag väntar på viktiga telefosamtal.
# 8
😃 Jättebra !