Nej, faktiskt inte. Är nog för snål för det, så har alltid tänkt igenom om jag verkligen behöver saken och räknat om kostnaden till möjlig ledig tid från jobbet. Det mesta brukar få stå kvar i affärens hyllor.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Det första jag kommer att tänka på är en elvisp jag köpte för ett tag sedan sedan den gamle hade gjort sitt.
Eftersom jag sällan använder elvisp så köpte jag till min mans förtret en väldigt billig.
Den hade flera hastigheter men det visade sig att det bara var en som gick. Fullt ös. Dessutom så väsnades den enormt. Efter ett tag rostade visparna.😃
Nu har jag införskaffat en ny väldigt bra visp.
Ibland är det olönsamt att snåla.
/Maria
Jag köpte en batteridriven fotfil…har aldrig använt!!! 🤐
Nja sällan. Måste tänka igenom varje köp.
Däremot tagit emot saker jag aldrig använt sen xD
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag köpte för trånga kläder och glömde skicka tillbaka.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
En skivspelare(!) som jag köpte begagnad för några år sedan men sedan aldrig använde. Den är fortfarande inte inkopplad på stereoanläggningen…🤔
Inte som jag köpt vad jag kan minnas, håller hårt i de få slantar jag har. Men har väl fått en del som dammar igen. T ex ångkokare, choklad-maskin & wok.
Vi köpte en popcornmaskin när sonen var liten som fungerade och lät ungefär som en hårfön.😃
Det var inte många gånger vi använde den.
/Maria
Inte numera men för ca 35 år sedan hade jag konto på Ellos och eftersom jag jobbade på ett lager så behövde jag ha lite enklare skjortor/ blusar att byta med varje dag. Så jag skickade efter ca 5-8 stycken billiga saker, blandade färger och modeller. Eftersom jag aldrig gillat att köpa kläder eller brytt mig om hur det såg ut på mig, utan hittade jag något i min storlek så köpte jag det, oavsett hur det såg ut!🤪
Nåväl, det var på hösten och jag blev längre och längre sjukskriven, så på våren när jag slutade där för gott hängde mina oanvända skjortor i garderoben och jag tog aldrig på mig dem, eftersom jag hela tiden förknippade dem vid min avskydda arbetsplats. ca. 500 spänn i sjön!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag har försökt att använda mina dumköp. Men de är dumköp just för att de inte går att använda. Vad det handlar om; ett antal väldigt vackra vaser som är fullkomligt värdelösa att sätta blommor i. Antingen välter de eller så är de för trånga. Någon är helt omöjlig att diska. Men de är ju så fina att jag inte haft hjärta att slänga dem. Kanske man skulle rensa lite i skåpen.🤔
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
#10 Starta en tråd om dina vaser med bilder på exempelvis Återbruk i fokus, så kommer du nog få tips om vad du kan använda dom till. Som att bygga ett flaskskepp/miniatyrvärld i de som är för trånga upptill eller att göra om dom till oljelampor.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag köpte 6 nya tallrikar när jag hade 6 stycken sen några år dom nya var i skåpet i 7 år😮 nu har jag börjat använda dom😞
Jag behövde en ny vårjacka. Jag hittade en till ett löjligt lågt pris. Det enda tvivelaktiga var färgen, men jag tänkte att jag vänjer mig nog. Så jag köpte den. Men när jag hade den på mig utomhus i solen kände jag mig självlysande. Det kändes som att jag var i allas blickfång. Jag kunde helt enkelt inte ha den så den åkte i klädinsamlingslådan. Vilken färg det var? Limegrön.
Kan just nu inte komma på nåt speciellt, mer än vad nån annan nämner i tråden. Att jag vid nå tillfällen köpt kläder som jag sen inte använt.
Mirianda när det gäller dina vaser. De som välter de kan du ju lägga ner stenar i botten på. Vilken sort är upp till dig, vanligt grus eller vit marmorkross, finns väl även marmorkross som har annan färg. Om du väljer vanligt grus se till att tvätta det ordentligt först. Annars ett alternativ är stenkulor, finns ju såna som bara är färgade, men finns ju också glaskulor. Så sen bara anpassa mängden så borde de stå.
När det gäller de trånga. Finns ju gott om blommor som är fina var och en eller om man köper en bukett tex rosor och de vissnar efterhand så sätta över i trängre. Eller för den delen om du får/köper blommor så dela upp buketten i flera vaser istället för det normala att sätta hela buketten i en vas.
Eller så kan du ju tex sätta sidenblommor eller torkade blommor i dom och ha som prydnad. Ett annat alternativ till de vaser du inte vill använda som vas. Nu beror det ju lite på hur stora de är, men skaffa ljusslinga och sätta ner då har du en fin lampa.
Att diska. Häll vatten i (inte hela utan bara lite gran) och häll i diskmedel och sen håll för öppning och skaka vasen. Alternativt använda flaskborste. Ytterligare ett alternativ att ta sån där pincett som man vänder kött med och håll fast en svamp eller trasa och kör ner.
.