Spontan
Jag gillar besök då jag själv får vara med och styra upp det hela, men gillar inte då folk dyker upp utan förvarning !
Är Du spontan…gillar Du då folk kommer på spontanbesök ? 🙂
Jo för det mesta så, men inte när de dyker upp 5-6 långväga pers utan förvarning tidigt på morgonen och är dessutom hungriga och en annan inte hunnit klä på sig.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag gillar inte spontanbesök. Jag vill kunna förbereda innan med ev, städning mm.
Jag förvarnar oftast
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag är van för när vi hade sommarstugan så kom det folk hela tiden.
Numera sker spontanbesök mer sällan men kommer det någon så får de ju ta det som vi har det.
Själv brukar jag dock förvarna folk om jag tänkt mig att hälsa på.
/Maria
Nej, jag tycker det är jobbigt. När vi är hemma går vi typ runt nakna, det är ofta stök, jag inte är så social och vill ha koll. Ibland ringer det på dörren och oftast struntar vi i det. För när man öppnar brukar det vara försäljare eller liknande. Hmm.. ska nog sätta upp en lapp på dörren!
Spontanbesök är inte alls min grej. Jag går i dvala när jag är ensam hemma 😃 Men annars tycker jag om att vara spontan!
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Det är roligt att få besök, men jag vill vara förberedd på det. Själv besöker jag aldrig någon utan att vi kommer överens om dag och tid, man kan ju komma olämpligt..
Tycker inte om att få oväntat besök, jag vill alltid veta när det kommer någon. Men i övrigt är jag ganska spontan, gillar inte att planera fritiden så mycket.
/Christina
Jag hatar spontanbesök, får nästan panikångest av det.
Vill alltid ha koll på när de kommer.
Inte ens min pojkvän får dyka upp hursomhaver.
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Nej! Det har med mitt handikapp att göra. Får tyvärr panikångest av impulsiva saker och främmande saker. Om jag hinner vänja mig, så går det bra/bättre.
En vän ringde för något år sedan och sa att hon var på affären och undrade om hon fick cykla förbi efter (2 min cykeltur). Hon hörde att jag fick panik, men vi körde KBT där för hon har samma problematik som jag - och behöver träna på att ta emot besök fast hemmet inte är perfekt putsat.