Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettvåra-vänner-djuren-natur
Läst 447 ggr
[Sisa2]
1

I trädgården

Visst känns det fint, att efter en lång vinter kunna njuta av allt som händer nu ?

Att vara ute i trädgården är favoritgöra!

Vad sysslar Du med i Din trädgård,

och vilken är Din favoritplats i trädgården ?           ☀️☀️

[peter54]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår trådgård är som den är, inte mycket förändras annat än det som årstiderna bjuder. Vi har givit upp försöken att förändra, utan ägnar oss åt att sköta de blommor och växter som vill växa här i den betongliknande uppländska leran 🙂

Just nu är det mycket scilla, vårlök, vitsippor och nunneört. Bladen till gullvivorna har börjat synas, men några blomknoppar finns inte än. Snödroppar, blåsippor, blåstjärnor och tussilago har nästan helt blommat över. En del hyacinter dyker upp här och där, vi sätter ut lökarna efter julhyacinterna.

snigelpiga
0

Jag har haft trädgård, men inte nu längre.  Här växer bara några blommor framför min öppna balkong. 

Hur ser det ut i din trädgård Sisa 2 ?

Afturelding
0

Vi har inte trädgård, men balkong. Den är inte så grön ännu, men snart kan man börja ställa ut alla växter som trängs inne för tillfället! Jag odlar det mesta på vår balkong.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Afturelding
0

Vi har inte trädgård, men balkong. Den är inte så grön ännu, men snart kan man börja ställa ut alla växter som trängs inne för tillfället! Jag odlar det mesta på vår balkong.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

fotokrafs
0

Har ingen egen trädgård. Men skulle jag drömma så skulle det var mest naturtomt; litet vattendrag, blåsippor vore mysigt.. gärna brännässlor så man får massa Fjärilar. Plus några krukor med örter och annat vackert som Fjärilar gillar. Något vackert träd typ japanskt körsbärsträd vore underbart nu på våren och ett äppelträd. Jag är lat så min favoritsyssla i trädgård skulle bara vara att titta, lyssna, lukta och kanske smaka

[Sisa2]
1

Hej Snigelpiga,

Hur har Du det ?   🌺

Jag är inte så väldigt trädgårdsintresserad. Många äppelträd och en jättefin häck med vresrosor som blommar hela sommaren. Annars mest blommor i krukor och lådor, enklast så.  Nu håller vi på att bygga vinterträdgård så det är mest byggvaror och bråte därute. Men det blir fint då det blir färdigt och det blir nog lite mera blommor då.

Ha det bra, snigelpiga så ses vi i trådarna. Kram!