Utomhus
Nu äntligen kan vi ha öppet ut i vår lilla trädgård så att katterna kan gå ut och in.
Det har varit lite kallt innan så jag har bara öppnat korta stunder. Uterummet ligger ganska centralt i vår bostad så så värme ute är ett plus😉
Det roligaste är att katterna är bara ute korta stunder sedan går de in igen och det talar väl tydligt om att de har blivit vana innekatter.
Moritz är ju en "parkettkatt" som vi säger då han är uppvuxen i lägenhet men lille Lakritz är ju faktiskt född ute som "vildkatt" men han föredrar uppenbarligen tryggheten inomhus.
Hur har ni det med era husdjur?
/Maria
Mina katter är ute jämt nu när det är fint väder :)
Hundarna vill vara ute mycket med men kan inte ha dem utan uppsyn i trädgården då det inte är 100% inhägnat plus ifall några går/rider/cyklar förbi.
Kaninerna äri hagarna så mycket som det går och marsvinen när det är varmt minst 15 plus .)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Tycker de om att vara ute då?
Mina verkar vara både från och till.
/Maria
#2 Ja de älskar att vara ute 🙂
#3 Det är ju det som är så märkligt med mina katter att de borde älska att få komma ut men de är måttligt roade.
/Maria
Vår katta går ut för att få njuta av att komma in 😉
#5 Ja, det var ett bra uttryck.
/Maria
Mina roar sig med att jaga möss, klättra i träd, sola sig bland annat ute :D
#7 Så gör vår katta på sommaren, men inte nu när det är lite ruggigt ute. Enda sättet att få henne att stanna ute lite längre så här års är om vi är ute hela familjen samtidigt.
#8 När det regnar eller blåser mycket är de inne mycket mer men som idag när det varit sol stort sätt hela dagen har de mest varit ute :)