Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 663 ggr
aggeelin
0

Klär du dig ... ?

Efter kalendern eller efter vädret?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Fridaaaa
0

Efter vädret :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cireea
0

Jag klär mig efter mig själv 😃

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Maria
0

Absolut efter vädret. Jag avskyr att frysa😛

/Maria

Hippieelsa
1

klär mig mer efter garderoben…

Kram Elsa<3

Cillaandersson.weebly.com

Maria
0

Det första jag gör på morgonen när jag ska till jobbet är att kolla temperaturen ute så jag vet hur mycket jag ska ha på mig😉

/Maria

Vaargen
0

#2 Så du klär dig inte efter vädret? när det är kallt ha jacka osv.. :s

Farwuq
1

Jag försöker leta fram något skylande som ar tillräckligt rent och värmande.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

aggeelin
0

Jag är så frusen så jag klär mig efter vädret. På senaste veckorna har jag mött personer med sommarskor och inga strumpor i, små korta jackor - när jag har lång rejäl fodrad regnjacka med tröja under och kängor med strumpor i (ja, och jeans förstås).

Cireea
0

#6 Om jag går efter vädret så säger ju det ingenting egentligen. Bara för att det är -20 ute så behöver det ju inte vara kallt för min del även om andra tycker det. 

Jag klär mig efter vad jag själv tycker. Det vill säga, jag går ut och känner efter i t-shirt. Funkar det? Då tar jag inte på mig mer. Känns det kyligt? Tar på min en tröja och går ut igen. På så sätt går jag efter vad min kropp tycker och inte efter vad termostaten säger 😉

Tarotstollan
0

Jag kollar temperaturen och hur det ser ut ute. Brukar oftast ha lite för varmt på mig, hellre det än att jag skall frysa. Jackan kan man alltid ta av sig om det blir för varmt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vaargen
0

#9 Så om det är 20 minus går du ut i t-shirt? :)

aggeelin
1

Jag förvånas lite över dem som i augusti börjar med kängor och läderstövlar och i februari/mars sen börjar med sommarskor och sommarkläder.

Cireea
2

#11 Det har hänt flera gånger, ja. 🙂Jag är en person som är väldigt varm av mig. Det är just därför jag säger att ordet "kallt" eller "varmt" går inte efter temperatur utan efter personen i sig.  Vissa är mer frusna medan andra, som jag själv, är otroligt varma och därför klarar man av lägre temperaturer bättre. 

Det finns vintrar då jag gått ute i shorts och t-shirt utan problem och då har det ändå varit mellan -15 och -20 flera gånger. 😛

#12 Jag har sommarskor året om..så..det är "åretruntskor" 😃

jossan...
0

vädret, beror dock på om jag ska till något speciellt eller så…

Gud vad bra jag stavar…

[peter54]
0

Jag har samma sorts kläder på kroppen jämt, varierar bara mellan långbyxor under vinterhalvåret och kortbyxor under sommarhalvåret. När jag går ut väljer jag jacka efter temperaturen.

aggeelin
1

Är det då inte märkligt att en del verkar tycka att det inte är kallt när de klär sig efter att det "är dags" att byta till vår/sommarkläder? Visst borde de frysa?

Maria
0

Min mamma berättade att förr på valborg så så firade man i stan och då var det vårkläder som gällde oavsett hur kallt eller varmt det var.

/Maria

Vaargen
0

#13 Okej oavsett om du fryser eller ej lär din kropp bli rejält nedkyld och det är nog inget vidare, normalt sett så borde man frysa vid såna temperaturer det är liksom en naturlig reaktion av kroppen

Cireea
0

#18 Än har jag inte dött 😉

Vaargen
0

#19 handlar inte om att dö…😉

Cireea
3

#20 Förtydligar då du inte verkar förstå: jag har gjort detta så länge jag kan minnas och än har ingenting hänt så jag kunde inte bry mig mindre. Jag tar på mig kläder när jag känner att jag fryser.. och så var det med den saken.

Vaargen
0

#21 Asså VA? :) jag har aldrig sagt något EMOT att du har berättat att du har lite kläder på vintern jag beskrev bara vad som kan ske till exempel att man blir nedkyld. Om man inte känner kyla alls kan man ibland ha något fysiskt fel måste dock inte vara så. Och vad du gjort spelar mig ingen roll, jag bryr mig inte hur du klär dig liksom.. för jag förstår mycket väl vad du skriver och hur det är för dig personligen, men sen vet du ju aldrig vad som sker i framtiden heller.

Cireea
2

#22 Jag har väl aldrig sagt att du sagt emot heller, eller hur?  Du verkar vara väldigt intresserad i vad jag skriver eftersom du ställde en fråga. Då måste jag ju få svara dig när du tilltalar mig. Eller vill du hellre att jag ignorerar dig när du frågar saker? 

Sen så oroar jag mig verkligen inte för framtiden. Jag lever i nuet och njuter. Att oroa sig för vad som kan hända om 10, 20, 30 eller 50 år. Det känns bara som en onödig stress som jag inte tänker dra på mig.

Mirinda
0

Jag klär mig så jag har det bekvämt. Sen får kalendern eller termometern säga vad de vill.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

[GunillaF]
1

Sluta tjafsa i tråden.

TS frågar om vi klär oss efter kalendern eller efter vädret?

Vi svarar hur vi gör och ingen behöver vara uppfostrare och tala om hur andra ska klä sig eller vad som kan hända om någon klär sig "fel".

Var och en får ta sina konsekvenser av sitt sätt att klä sig - vi är väl vuxna och behöver inga pekpinnar från andra!

För egen del så klär jag mig efter vädret och stoppar inte undan ylletröjor speciellt långt bara för att det är sommar ett par månader om året. Tycker att de kan behövas en del sommarkvällar och nätter lika väl som om vintern.

Cireea
0

Ber om ursäkta för de lite mer OT inlägg jag gjort.  Ville som sagt bara svara på frågorna som riktades mot mig🙂

Har svarat på TS fråga och undrar: kommer det någon följdfråga? 😃

[GunillaF]
0

# 26 :-)

flisan708
0

Vädret. Gillar varken att frysa eller bli blöt.

Intehärutandär
0

Efter väder. Tar alltid ett steg ut på farstun först o känner av om jag behöver mer eller mindre kläder. Jag är en fryslort o klarar inte köld. Då värker varje led.

citytjejen
0

Jag väljer kläder så jag känner mig snygg och lagom varm eller sval, beroende på årstid. Att klä sig efter kalendern verkar bara osmart😃

/Christina

Vaargen
2

#23 du skrev  "Förtydligar då du inte verkar förstå"

Drygt skrivet, jag förstår mycket väl jag tycker bara det är konstigt du gör dock som du vill och jag tänker inte vara OT eftersom du inte förstår vad jag menar :) så går ur diskussionen o kommer ej läsa vad som skrivs här med.

[TanatosNyx]
0

Jag klär mig efter humöret 😛

[peter54]
0

Jag klär mig efter vädret, allt annat vore lite knasigt tycker jag, men jag är inte frusen och fryser inte ofta. När jag fryser är det oftast inomhus, särskilt här i datorhörnan är det kallt trots att vi har ett element där.

Människan är inte utvecklad för att ha bekväm temperatur hela tiden, så man kan säga att det är nyttigt att frysa lite emellanåt, på samma sätt som att det kan vara nyttigt att gå hungrig ibland, alltså att inte gensat stoppa i oss något så fort kurret i magen kommer.

Nyligen kom en vetenskaplig rapport där man kommit fram till att det kan vara skadligt att ha hög inomhustemperatur.

Maria
0

#33 Trots att jag är frusen så vill jag gärna ha det lite svalare inomhus. Framförallt i sovrummet. Det är bra för då är det bara att ta på sig lite mer.

/Maria

stina63
0

Efter vädret klär jag mig.

Afturelding
0

Lite både och. Jag blir lite väl exalterad när våren är på väg och råkar ständigt klä på mig för lite (även om jag inte har sommarskor som i #8).

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

aggeelin
0

Jag råkade klä på mig för lite i fredags när det blåste snålt ute och blev helt nerkyld under cykelturen till jobbet. Ibland blir det "fel i tänket" när solen skiner ute.