Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1647 ggr
annia1
1

ICA stig reklamen

Har ni sett ica:s senaste reklam. Stig talar om att det är 14 år sen det började och att han kommer sluta den 1 feb. 
Jag tycker det är konstigt att det hållit på så länge. Visst att det gått några år det vet jag, men 14 år. 

Finns inne på ica:s sida om det. Första sändes tydligen december 2001. Så inte 14 år än då. Och att dom tydligen hamnat i guiness rekordbok. Och där står också att den 1 feb kl 21.01 på tv4 körs sista med stig och då presenteras också vem som blir den nya i filmerna för de kommer fortsätta.

Ica:s reklam är nog den enda reklam jag kan komma på som jag inte retat mig på som med annan reklam. Kommer nog kännas lite konstigt i början att stig inte är med. Och det fick mig att fundera, undrar hur länge ulf kommer fortsätta vara med för han har ju varit med sen början. De andra har ju bytts ut.

.

Cristine
1

>Ja det är den enda reklamen man kunnat se på och som många gånger varit rolig. sedan en eloge till temet som gav en chans till den trevlige handikappade killen. Han förgyller många avsnitt  tycker jag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

fotokrafs
0

Oj, så många år.. Jag gillar ICA-reklamen. :)

Maria
1

Jag gillar den reklamen.

Jag har nog skrivit det innan men vid två tillfällen har jag träffat på ICA-Stig.

En gång stod har i entren på "vår" ICA i vit rock och hälsade alla välkomna. Det var något reklamjippo. Lite kul faktiskt.

Andra gången var på en annan ICA och då stod han i kassakön som en privatperson. Han bor ju alldeles nära den affären så det var ju inte så underligt men det kändes konstigt.😃

/Maria

Anders 50
0

#3 Grattis! 😉

Ja den reklamen är den enda som jag  stoppar och spolar tillbaks när jag kollar nåt inspelat program och håller på att snabbspola förbi reklamen.

Men hade aldrig gissat att det var så länge sedan den började.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Intehärutandär
0

Undrar hur det kommer bli utan honom. COOP's t ex är ju så tråkigt att man vill gråta. En enda gång har dem haft rolig - och då blev den anmäld av humörlösa människor. Den gången en mamma med barn i vagn ropar efter ett "barn", som visar sig vara pappan som placerat sig vid skiv-avdelningen eller något. 

ÖoB's är också urtrist numer. 

Vad ska Stig göra då? Bli proggare igen? Pensionär..?

annia1
0

Nej att det gått så länge hade inte heller jag en aning om. Visst att det gått länge, men så länge.

När det gäller han som spelar stig (hans mosesson) så skulle jag tro att åtminstone en del beror på åldern. För kollade på nätet och han är född 1944 så han är 70 (blir 71) så han kanske vill göra nåt annat nu eller bara ta det lugnt.

Andra reklamer sällan jag ser för när det är reklam på tv så brukar jag passa på att gå på toa eller ta kaffe eller nåt. Och är det inspelat så bara spolar jag förbi.

.

Anders 50
0

#6 Det inspelningsbara TV-boxen är det bästa som hänt sen den skivade limpan kom!  😃

Jag spelar oftast in det jag vill se på reklamkanalerna och ser det i efterhand.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

annia1
0

Jag spelar ofta in programmen jag också och har alltid gjort så att jag inte behöver tänka på att passa tv-tider.

.

[peter54]
0

Ja den reklamen är en av få som jag kan fördra, men jag missar alltid helt och hållet vilka produkter som reklamen framhäver.

Jag brukar få enkäter från Ipsos att fylla i, det handlar oftast om åsikter om företeelser i samhället och nu de senaste två gångerna har det handlat om reklam. Den allra senaste handlade om livsmedelsbutikernas reklam. En del av frågorna handlade om att återge vilka produkter jag mindes och jag kunde inte räkna upp en enda, inte ens från ICA-reklamen som jag faktiskt tittar på, övriga zappar jag bara bort.

Jag kastar all reklam som kommer med tidningen eller i brevlådan oläst och jag tittar inte på reklamen här på iFokus eller någon annanstans på nätet, så jag gissar att jag inte var till någon vidare hjälp för Ipsos den här gången 😉

Maria
0

#9 Jag är också med i Ipsos undersökningar och Sifo Jag kommer heller aldrig ihåg själva produkterna som görs reklam för. Jag ser den men budskapet fastnar inte.

Jag brukar heller inte vara till mycket hjälp när det handlar om reklam.🙂

Jag kan beskriva olika reklamfilmer och vissa kan vara riktigt bra medan andra bara är jobbiga men som sagt själva saken som reklamförs…..

/Maria

[NeferNefer]
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag gillar ICA-reklamen, och hoppas att de finner någon som är lika bra eller bättre som ersättare.

Men det finns en till reklam jag gillar!! Vet inte vad det är reklam för men det är något som hundar kan tugga på i alla fall. Här har nån klippt ihop hundens smaskande till tio minuter, underbart!

Cristine
1

Hunden är gullig men tycker rösten är irriterande.

Naturligt är roligt!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Aleya
1

En reklam jag gillar är ju ume energi. Synd att den bara visas i Västerbotten. Men ni kan ju se på fler på YouTube.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

annia1
0

Nån mer än jag som sett nya reklamen och vem som blev nya stig. Går att se här på ica för den som vill.

Blev loa falkman. Men det lilla jag hörde i reklamfilmen så heter han stig så det verkar som han kommer fortsätta vara samma stig som förut, bara att dom bytt ut personen som gestaltar han.

Vet inte riktigt vad jag tycker om att se en kändis som ny. Fast en sak kan nog vara bra för kan nog vara svårt för en okänd att ta över en sån inarbetad karaktär.

Sen får vi väl se om dom gör om hela konceptet eller om dom fortsätter i samma stil.

.