Antikrundan
Ser ni på antikrundan. Och ni som ser den svenska brukar ni se den engelska som brukar gå när svenska har uppehåll.
Jag kan inte säga att jag sett alla för det kommer jag inte ihåg, men jag har sett de flesta som gått under alla år.
Visst jag förstår att dom behöver förnya programmet. Men jag tycker det är lite synd med alla dessa inslag om olika saker som blivit för man får ju se färre föremål.
När det gäller den engelska antikrundan så har jag i princip slutat titta på den, nu blir det bara enstaka tillfällen.
.
Ingenting jag följer, men det händer ibland att jag blir tittandes om jag råkar hamna i någon antikrundan och de pratar om någon intressant pryl.
*
"Antikviteter är det enda område där gårdagen ännu har en framtid."
Harold Wilson, brittisk politiker, 1916-1995.
Svenska antikrundan ser jag alltid och gillar programmet. Jag tycker det är lite kul med de olika inslagen om närhistoria på platserna de besöker. Fast programmet kunde vara en halvtimme längre kanske😉
Det engelska har jag aldrig följt utan sett mer sporadiskt.
/Maria
Jag tittar mest på Anne Lundberg 😉
Jag har förstått att det är något visst med Anne😉
/Maria
Har sett om tvn varit på och just svt är sällan på. Det är intressant om de är hemmavid. Var ner på inspelningen av "Första, andra, tredje" med Ernst Kirchtager i min hemstad. Har ett gäng klippingar tillverkade där, som vi skulle värdera. Tror det bara vart en säsong av det.
Maria det är väl just det att med inslagen så blir det för kort.
Snövit såg du det som gick i går då för det var från falun.
.
#6 Nej, det missade jag. Får kika på reprisen. Det är ju kul då det är nära, för man kan se saker som tillverkats av gammalmorfars snickerifabrik t ex.