Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 514 ggr
aggeelin
1

Godmorgon söndag 18 januari

Godmorgon på er!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Andorr
0

Oj! Jag har inte sagt god natt än. 🥳

[VSK]
0

Morrn morrn 🙂

[0123]
0

#1 inte jag heller…

Andorr
0

Å jag som öppnat konjacken… 

Fast huvudsyftet är ju inte att dricka upp den.

Den ska ju eventuellt bli en ljusstake, med inbyggd brandsläckare.

Jag länkar till denna brandsläckarljusstake.

Om det inte passar i detta forum, så ta bort länken. 🙂

http://aterbruk.ifokus.se/discussions/54bae0688e0e744afe0018e3-ljusstake-med-inbyggd-brandslackare?discussions-1

Maria
0

Godmorgon på er.

Inatt har jag varit uppe två gånger med katterna så nu är allt som vanligt igen.😉

Det är en grådassig dag här i Göteborg med 3 plusgrader. Vi har inga planer alls idag och det är skönt.

/Maria

Fridaaaa
0

God dag!
Inte skrivit här på några dagar nu. Slarvigt 😛
Söndag redan, helgen går för fort som vanligt.
Blir nog en tråkig dag, vet inte alls vad jag ska göra.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
0

Nu har gästerna åkt och det är dags att tänka på vad jag ska laga för mat idag. Jag tror att det blir fisksoppa med lax och spenat idag. Måste ta cykeln till affären och handla. Kaffet är helt slut och så kan det inte vara 🙂

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

flisan708
0

God eftermiddag!!

Hoppas allt är bra med Er. Här helt ok efter rejäl förkylningsperiod. Är långledig nu och det har varit full fart. 

Önskar Er en fortsatt trevlig helg.

[peter54]
0

God eftermiddag 🙂

Gråväder, 2 plusgrader. Jag har storstädat ytterligare några terrarier och använder sand och grus som kasserats till att försöka få isen sträv så att jag kan gå på gångarna. Annars har vi spelat spel och haft kul hela familjen. Också plockat upp de ormar som vintervilats och placerat dem i nyrengjorda terrarier 🙂

annia1
0

God eftermiddag

Här är det lite över 1 grad plus och det kommer ner nåt. Troligen nåt snöblandat. Har fått tillbaka telefon idag och har även kopplat in nya adsl modemet så nu kanske jag äntligen får en stabil uppkoppling igen.

.

Anders 50
0

Godkväll!

Har hjälpt en granne, nybliven torpägare (sommarställe) med att renovera skorstenen idag. Vi kom så långt att vi kunde glidgjuta en rökkanal och förberedde de andra tre. De gör vi nästa gång han kommer upp.  Sedan kan de börja elda i spis, kaminer och kakelugn,  efter kontroll av sotaren naturligtvis.

#4 Har du nyktrat till än?  😃

#6 Blev den tråkig?  😉

#10 Lycka till med nya förbindelsen med omvärlden! 🙂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Fridaaaa
0

#11 Ja xD Inte haft mycket att göra 😛

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Andorr
0

Kan ju erkänna att den uppdruckna konjacken är… Uppdrucken. Men ja e lika glad Ida!

Andorr
0

#11 Komma här med sånna kompletifikationer. Hmpf

Anders 50
0

#14 Var glad över att nån oroar sig! Konjak är inte att leka med!  Pfft

Andorr
0

Pussar på de kvinnliga omtänksamma typerna och kramar om de välvilliga männanenaterna

annia1
0

Tack anders. Tar väl lite tid att vänja mig vid att jag har lite lägre hastighet på sånt som jag laddar upp. Men det tar jag gärna istället för att tappa kontakten stup i kvarten.

.

stina63
0

God kvälls.
Önskar er en god natt,. Har jobbat delad tur och nu kallar sängen på mej.

Natti natti

Anders 50
0

#17 Vad har du haft förut? Och vad får du nu med adsl?  Har du lång ledning till telestationen?

Jag abonnerar på 8 Mb och får det, drygt.  Det ska gå att få 20 MB också men jag tycker det funkar bra för det jag gör.

annia1
0

Jag har beställt 24 Mb och får ut nästan 15 vid mätning och det är ungefär den hastighet jag hade förut så den är väl ok. Det är den andra hastigheten som är lägre. Om man gör mätning på bredbandskollen så på ena står det skicka filer och den låg förut på runt 6 Mb nu ligger den på lite över 2 Mb.

.

Anders 50
0

Men har du beställt och ska betala för 24 och inte får mer än 15 så är det väl alldeles för dåligt?  Vad säger kollen när du värderar resultatet av mätningen? Godkänt?    Men 2 MB ut är ju dubbelt vad mitt orkar. och jag är nöjd.

Kolla TPTEST 5  Det vill Bahnhof att man gör om det krånglar, och då kan man skicka filer till dem om olika fel.

http://www.bredbandskollen.se/tptest.php?sektion=1

annia1
0

Nej man får ha ner till 12 MB innan det ses som icke godkänt. Och vilken hastighet man kan få beror ju på (som du själv var inne på) hur långt man har till stationen. Även bredbandskollen säger att det är godkänt.  Och den är ok för min del.

.