Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 722 ggr
aggeelin
5

Kattmänniska?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
0

Nu var ju detta gjort i USA.  Och dem litar jag inte på! 😃

Men jag är lika mycket katt som hundmänniska, vill inte vara utan någon.

MEN, ska det till något negativt om någon av dem så toppar ju katterna, och då menar jag utekatterna, den listan.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Vår första katt skaffade vi som sällskap till vår hund och det tog nog nästan 1 år innan jag vande mig vid denna tysta skugga och de gula stirrande ögonen var jag än var eller gjorde.

Sedan var jag fast. Jag är nog absolut mer kattmänniska än hundmänniska men trivs bra med hundar ändå.

/Maria

Cristine
0

>>Katter har mer behov av att vara i din aura än hundarna.

Jag  har alltid undrat om de drar nytta av vår energi

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Intehärutandär
0

Näh, någon kattmänniska kommer jag aldrig bli. Undviker dem så långt jag kan.

Tarotstollan
0

Katter passar min livsstil mycket bättre men hade jag haft möjlighet hade jag gärna skaffat hund också.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carrosh
0

Lät som att flera faktorer förbisågs i den där undersökningen. De verkar ha missat att man måste ut och rasta en hund = motion. Det är ju också en hälsofaktor man inte kan förbise.

Vad jag dock inte förstår är varför man ens jämför, när det finns många som har båda djur, eller väljer bort dem helt (kanske till förmån för något helt annat husdjur?). Skulle vara kul att veta hur de utförde undersökningen och vilka faktorer man räknade in och vilka man räknade bort för att komma fram till resultatet.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

aggeelin
0

#6 Vi har haft en hund som var noll motion att gå ut med. Den var fostrad så att den gick två steg fram och ett bak och hela tiden nosade på allt. Det blev mycket frysa och frustration att gå ut med den hunden (ja, den hade nog ingen fostran alls - jag har fått lära mig att det går att lära hunden att först "göra ifrån sig", sen promenera och sen "nosa och ha roligt" på slutet - då blir det en bra promenad för både människa och hund.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
1

#6  Sådana där undersökningar är ju inget att lita på!  Det går säkert att presentera en undersökning som visar att kattägare mår sämre än hundägare också om man vill.  😃

Men visst krävs det mer intelligens för att ha hund än katt? Även i USA?  😉

Carrosh
0

#8 Det krävs intelligens för både hund och katt, kan jag tala om! Visst behöver man fostra en hund mer, men man ska inte tro att man kommer undan helt med fostran på en katt! 🙂

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Anders 50
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9  Haha!  Katter är helt obildbara.  Skrammel med matskålen är ju det enda de reagerar positivt på. Men det är ju det som gör dem så speciella. 😃

Att slöa och sno Arraks bädd lär de sig däremot utan hjälp. 😃

Maria
0

Haha, ja mina katter jag haft har varit "obildbara" som Anders säger. De har gjort precis vad de velat trots att de förmodligen fattat att det inte är OK att gräva i träden (krukväxterna) klättra i gardinerna. sno mat och annat smått och gott.

De nye lille Lakritz gräver överallt och så fort jag kommer far han iväg som en blixt så nog fattar han😉 men inte hjälper det.

Mina två taxar har varit likadana. Jag tror taxar och katter har ganska lika personlighet.

/Maria

Fridaaaa
0

Jag är både och ;) Men jag tror inte på den där artikeln xD

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.