Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 6285 ggr
Cristine
4

Kan starar prata?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

>Jo då

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Tarotstollan
0

Vad duktig den var!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cristine
0

Ja hon pratar på medans han är tystare, som det brukar vara väl<?

Tarotstollan
0

😂

stina63
0

Jösses så fina så duktiga

[peter54]
0

Starar är välkända ljudhärmare och det är vanligt att starar som återvänder hit för att häcka år från år har något nytt läte att bjuda på som de plockat upp i Afrika under vintern. "Prata" är nog inte rätt uttryck eftersom de inte vet vad de säger när de härmar människor.

Cristine
0

<En kusin till mej hade en pratande stare.Jag hade en visslande i trädgården där jag bodde förut. Första tiden jag bodde där så var det någon som busvisslade ibland när jag kom ut på gården, jag trodde det var grannpojken och sade åt min son att be honom sluta. Grannpojken sade att det var en skata vilket jag inte trodde på naturligtvis så  det måste ha varit en stare tror jag för jag såg den aldrig.

Maria
0

Fascinerande.

När jag var liten så hade de en "talande" stare i en bur på en bensintapp i Majorna. Jag tyckte det var spännande att åka dit och lyssna på pippin som både svor och sa långa meningar.😃

/Maria

[peter54]
0

Burhållna starar brukar oftast vara beostarar. Jag har själv haft en sån för runt 40 år sedan. I zoobutiken där jag köpte fågeln hade de radio Stockholm på hela dagarna och den här beostaren hade lärt sig alla möjliga tokroliga uttryck därifrån, bland annat sportkommentarer som "AIK är bäst" och radio sthlms jinglar. En god del av "Du gamla du fria" fanns också med på repertoaren, samt förstås en del fula ord som besökare yttrat.

Tarotstollan
0

Kommer ihåg att de hade Beostarar i Alingsås djurpark när jag var liten. Vi åkte dit på utflykt i småskolan. Kommer ihåg att jag stod länge där och "pratade" med en av dem. Kanske det var där mitt fågelintresse började så sakta?!