Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 351 ggr
aggeelin
0

Godmorgon söndag 4 januari

Godmorgon på er!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go´morron allihopa! 

Det är söndag..vilodag!

Förr tog man då på sig söndagsstassen och gick till kyrkan….sedan hem och herrarna intog sofflocket medans husfrun stökade i köket (ingen vila där inte).

Fast jag tror inte bönderna hade någon vilodag alls, där var det nog full rulle hela tiden.

Nu för tiden passar man på att göra sådant man inte hunnit med under veckan.

Önskar er iaf en vilsam dag!Blomma

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
0

God morgon

Har lite brott om Sov lite för länge,, Så nu får jag sätta fart så. Ska jobba kväll solen skiner ute idag, helt underbart,
Ha en skön söndag

aggeelin
0

#1 Min pappa var lantbrukare och inte var det så mycket vilodag för honom på söndagen. Under vintern fanns det ändå lite av ledighetsdag på söndagen och vi åkte t ex skidor på söndagen om det fanns snö.

Carrosh
0

Mörrn mörrn! Eller god eftermiddag heter det nog så här dags. Sitter hemma o snorar o hostar :( 😓Typiskt att man skulle bli sjuk lagom till helgen.. Men men, var ändå iväg igår och såg senaste Hobbit-filmen på bio. :) Den tog slut väldans fort :O Riktigt bra och snyggt gjord film! :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Maria
0

God middag.

Jag har precis vattnat "träna" som vi säger här i Göteborg och jag får det ALLTID att rinna över någonstans. Attans…vad många svordomar som pluppade fram.😡

/Maria

flisan708
0

God eftermiddag!!

Hemma och är sjuk. Legat till sängs sedan torsdags. Borde nog ha sjukskrivet mig någon dag tidigare men är för envis men tillslut säger kroppen ifrån så det är bara att lyda. Sovit bort tiden men det är det enda som hjälper att sova bort viruset. 

Hoppas bli frisk snart för jag längtar efter att börja träna igen. 

Hoppas ni alla har en skön och vilosam söndag!!!

[peter54]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag 🙂

Klart väder och sol ända fram till 14 ungefär, den försvinner bakom träden då. Vi tittade lite på skidor på TV under förmiddagen och på eftermiddagen har jag ägnat mig åt mina djur. Fick tillbaka hem Twister igår från kusinen som fick ormen av mig i födelsedagspresent för exakt två år sedan. Pojken har tappat lite av intresset så Twister får bo här istället, åtminstone tills vidare utifall att han skulle bli sugen på att ha hand om den igen.

Igår var vi i Stockholm och firade den äldre kusinens 18-årsdag. När vi kom hem vid 21-tiden var det fullmåne och fantastiskt ljust. Några lätta moln fanns på himlen och jag försökte fota dem, jättesvårt att ta bilder med 5 sekunders exponeringstid, jag lade kameran mot biltaket, men det blev skaksuddigt ändå. Trots det är bilden rätt fin tycker jag.

Carrosh
0

#7 Nu blev jag nyfiken på varför du valde en slutartid på 5 sekunder handhållet?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[peter54]
0

#8 Nja, det var inget val alls, snarare en av vår pojkes ögonblicksidéer när vi fortfarande höll på med urlastning efter en heldag borta, pojken ville fota och körde på P-läge som vi brukar göra till vardags, jag hjälpte honom bara att hålla mot biltaket så att det skulle bli bild överhuvudtaget.

aggeelin
0

Fin bild!

Anders 50
0

Gokväll!

Har tillbringat dagen i skogen tillsammans med fyra män, två kvinnor, två basset fauve bretagne och ett antal rådjur och en räv och en tjädertupp.

Vi grillade korv mitt på dagen och som vanligt så följde röken efter mig hur jag än flyttade mig runt elden. Varför bli det alltid så??  Och som vanligt så luktar jag rök trots nyduschad.

#4, #6  Krya på er!

#5 Kul att det är nån mer än jag som vattnar "träna" 😃Jisses vad skäll jag brukade få av mitt ex. när jag nämnde träd.   "Vi har inga träd, vi har blommor!"

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
1

#11 Första gången jag fattade att andra hade blommor och inte träd var när jag träffade en arbetskamrat från Norrköping.😉

/Maria

aggeelin
0

#11,12 För länge sen var det någon på jobbet som letade  efter en "träburk" och jag kunde  inte begripa vad det var hon skulle ha. Det var en blomkruka!! :)