God Morgon 1 Januari 2015
Önskar alla LK:are en god morgon.
Så då är nya året några timmar gammalt och jag ska snart leta mig till sängen. Nu gäller det att komma ihåg att skriva 2015
Hur hade ni det igår, trevligt hoppas jag. Själv firade jag ihop med mamma och pappa. Vi åt gott och tittade på tv, blev hockey för fanns inget annat sevärt, ja naturligtvis även grevinnan och betjänten. Sen såg vi fyrverkerier som personer sköt upp. Vet inte hur det är hos er, men här där jag bor har det blivit rätt många som skickar upp såna där lyktor som man brukar se att de som bor i asien skickar upp. Det är fint att se dom. Var rätt halt, hade varit plusgrader som sen frös.
Nu får vi börja se framemot att få ser mer av den där "gula saken" så det blir ljusare ute.
Nåt som var tråkigt att upptäcka här på nattkröken att sisa har avslutat sitt konto.
Hoppas alla får en skön dag.
Bild från www.fotoakuten.se
.
Firade helt ensam med mina djur, skönt! Massor av smällare, bomber och några raketer, jag tittade inte så noga då det inte intresserar mig. Det brukar vara pojkar under 10 år och över 30 som mest håller på med det!😉
Såg inga lyktor även om jag tittade lite efter dem.
Jag har både ätit och druckit gott, dessutom har jag också tittat på "Grevinnan och betjänten"! Det var ju det enda som var något att titta på denna nyårsaftonen, fruktansvärt dåligt tv-program denna dagen!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
God morgon på årets första dag 🙂
Dubbla trådar, det passar väl bra på första dagen 2015. Jag var också ensam hemma med katten. Här dundrade det en del på avstånd, men vädret tillät inte att jag såg något av fyrverkeriet, blåser hårt ute, så några lyktor kan man nog inte få att sväva här.
Jag har tänkt en del på de där lyktorna efter SVTs naturprogram om avskräde i haven. På en del stränder är 20 % av "sanden" små plastbitar av sönderdelat plastskräp vi sprider och nästan alla sjöfåglar och fiskar har plast i sina magar. Där nämndes stora ballongsläpp som ofta sker vid invigningar och dylika tillställningar. Ballongerna försvinner inte, de hamnar i djurens matsmältningssystem och det var där jag började fundera på de där lyktorna. Vad är de tillverkade av? De måste ju komma ner någonstans.
God morgon och gott nytt år!
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/
Ja här var det en ny tråd.😉
Medan jag låg i sängen och tittade på allt fyrverkeri på himlen så funderade jag på hur mycket pengar som bokstavligen gick upp i rök och dunder. Raketer kostar ju en del och det var hur mycket som helst.
Jag såg två nödbloss också och det är riktigt irriterande.
/Maria
Godmorgon här också!
Nära att trådarna krockade, men agges hann ju iväg först. 😃
Igår eftermiddag slog värmen till här med +4 så nu är all snö borta.
Ogillar mycket!!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
God morgon
Somnade väldigt sent eller väldigt tidigt, Hehe jag såg två morgon trådar härligt Dubbelt upp att skriva i,
Ha en skön nyårsdag