Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 558 ggr
aggeelin
0

Godmorgon. Söndag 28 december

Godmorgon på er!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Godmorgon.

Jösses vad jag har sovit och katterna har varit så snälla i natt.

Det är 6 minusgrader ute och den lilla snön som kom ligger fortfarande kvar.

Katterna har tittat ut med huvudet men ingen av dem har gått ut med hela kroppen😉

/Maria

fotokrafs
0

God morgon! Nu har jag gett pippisarna mat och strax blir det min tur för frukost. Plan för idag är att dra en sväng till motionsspåret, till apoteket och sedan vara social (fika hos brorsan).

stina63
0

God middag

Tvättar idag. Ett måste om man vill ha rena kläder. Solen skiner så fint ute, kallt är de men skönt.
Imorgon börjar jag jobba igen,

Önskar er alla en skön söndag

citytjejen
0

God morgon, eller vad man ska säga🙂

Halvligger i skrivande stund i en hytt på en finlandsbåt. Vi tog oss ett litet break, min man och jag, och drog till sjöss igår kväll! Åt en riktigt god middag igår och beskådade nattlivet från första parkett😃
Blir till att shoppa upp oss på lite tax-freevaror och kolla reorna ombord innan vi kommer iland vid 16-tiden.

Önskar alla en bra söndag?

/Christina

stina63
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kvälls.
Så börjar man jobba igen i morgon, Känns inom en hehe,, Måste lägga sig i tid,, Men skönt komma igång igen ändå,,
Fotade idag men svårt se vad för fågel de var. Tornfalk eller vråk eller kanske annan rovfågel.

Anders 50
0

Gokväll!

Kallt och fint (-14) 5 cm snö.  Har inte gjort så mycket nyttigt idag.

Någon mer än jag som har katter som är galna i choklad?  Hasse har alltid ätit, Arne började förra julen och nu har även Nisse anslutit sig till gänget.  😃

#5  Vråk är det inte. Liknar en falk, vilken är svårt att se.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

stina63
0

Ja de är vad jag tänkte själv Anders att de var en falk, stjärten var svart sen huvudet svart eller mörk. Den hade rött brösten,.
Men min kamera klarade inte av att zooma så långt

Anders 50
0

#7 Kanske var en tornfalk, om den var rödbrun på bröstet?

aggeelin
0

Katten Maxen äter lite alltmöjligt men inte choklad. Charlie äter melon

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
0

Ja den var rödbrun på bröstet Anders

fotokrafs
0

Dagens plan avklarad, nu ska bara disken fixas. #7 Jag har också svårt att se.. sparvhök kanske. #8 Choklad är väl farligt för katter?

stina63
0

Tror man kan se här att den är röd på brösten

Anders 50
0

#11 tycker den är spolformad som tornfalken är.   Och är den rödbrun på bröstet så gissar jag på t-falk.

Än lever de i alla fall. Och Hasse är gammal.  🙂

stina63
0

Brukar se den från mitt fönster, Jag tänker tänk om jag hade en kamera där man kan zooma ordentligt långt.

fotokrafs
0

#13 jag tror dig ;) Tänkte bara på det med rött bröst.. som sparvhök kan vara. Fast ser nu att vingarna verkar rödaktiga.. Chokladförgiftning, kanske vanligare att hundar får eftersom katter inte är sötsugna

Anders 50
0

#13 Jag har faktiskt aldrig sett en sparvhök med rödaktigt bröst, men vet att det finns . Har en sparvhök som varit här hela hösten, men han vill inte vara med på bild, för jag måste ju komma ganska nära för att det ska bli nån.  :)

[peter54]
0

Jag tror också på tornfalk. Sparvhöken brukar se "tjockare" ut när de sitter så där. Det är sparhökshanarna som brukar kunna vara roströda på bröstet och på kinderna, honorna har inte det röda.

stina63
0

Så vacker Nog liknar de den som jag såg. Även om de var lite högt. Men jag såg ändå hur den såg ut.

fotokrafs
0

#17 Häftig bild. En fågel "mina" småpippisar får aktas sig för!