Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 523 ggr
Maria
0

10 år sedan tsunamin

Idag är det redan 10 år sedan den fruktansvärda vågen dödade så många.

Nästan alla verkar ha en personlig anknytning till händelsen.

/Maria

Anders 50
0

Själv kände jag ingen, men det var någon härifrån kommunen som omkom.  Då var det fler som omkom i Estoniaolyckan.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

stina63
0

De är hemskt de som hände lika dant med Estoniaolyckan., Själv känner jag ingen som var med på någon av dom.
Hade en arbetskamrat som skulle ner då då i mellandagarna. Men fick ställa in resan.,

Maria
0

Min sons två bästa vänner var på Andamanerna just då. Den ögruppen blev det inte mycket kvar av. 

Det tog 10 dygn innan vi visste om de levde eller inte. Usch vad det var tungt.

På annandagen var vi och sonen på väg till Ikea och mamman till den ene kompisen ringde och var orolig och undrade om vi hört av killarna för det hade varit en jordbävning och vi tyckte att hon överreagerade.

Vi förstod inte vidden av det hela.

En arbetskamrat till mig var på första ensamma semestern med sin man sedan barnen blivit vuxna. Varken hon eller mannen har hittats.

En annan arbetskamrat var där med sin syster moster och mamma. Han fick åka hem ensam😕

/Maria

snigelpiga
0

Min arbetskamrat fanns med i tsunamin  i Thailand. Hon klarade sig, men fick både fysiska som psykiska skador. 

I Estonia fanns en vän till min familj. Han gick ner i havsbotten.

Olivia8383
0

Min mentor hade en mentorselev som omkom i Thailand 2004. Det jobbigaste för min mentor är att det sista hon kommer ihåg från henne var att hon var fruktansvärt besviken på mentorn som hade sänkt hennes betyg i Svenska. Den sista minen som hon fick innan eleven åkte iväg säger hon var hemsk. Eleven var så arg och besviken på läraren och det är det sista de någonsin pratade om.

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com