Julgrejar du?
Hej där! Håller du på med julstök?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Japp! Jag och min mamma håller på och göra ljus nu till julen. Igår gjorde jag knäck som inte slutade i min mage utan i soptunnan. På lördag börjar vi göra julmaten! =)
Nope. Inte mycket julsaker här. Julgardiner och ljusstakar, och 2 tomtar, det är allt vi kör på när det kommer till julsaker 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Javisst. Alla julsaker, utom gran förstås är uppe. Saffransbröd i frys och pepparkakor gjorda o dekorerade. Farstun dekorerad. En julklapp köpt o inslagen. Gjorde wienernougat, men en manlig skåpråtta fann dem. . . Får inga pengar förens 23:e, då ska jag köpa julmat till mig o sonen. Och någon mer klapp. Ska baka lite mellan. Mjuk pepparkaka, saffranskaka, knäck o lite annat.
Håller på för fullt att städa. Om jag hinner så skall jag baka bröd annars gör jag det i mellandagarna. Har ärligt talat inte hunnit så långt i städandet.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Nej. Inte jul än på länge.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Julstökade i natt, och satte upp julgranen :) Inte helt jättenöjd med den än, och den känns inte helt färdig, men mysigt med lite extra ljus och julstämning :D
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Javisst #5 är det ett tag kvar till jul så granen får vänta.
Jag har en massa julklappar att slå in och en halsduk att sticka färdigt. I helgen har jag satt upp julgardinerna (klarar inte att sätta upp dem tidigare - det blir för mycket jul, tycker jag, även om det bara är rött med hjärtan på).
#0 Inte så mycket jag, men min fru och våra barn julpyntar överallt. Det finns inte en vrå där det inte syns att det är jul på gång. Granen och julbocken kommer upp först på söndag. Kulor, tomtar, ljus, dukar, löpare, små prydnadsgranar och allt man kan tänka sig finns redan framme.
Julklappshögen blir mindre än någonsin i år eftersom vi vuxna inte byter klappar och barnen ä så stora att de bara vill ha pengar att spara till stora grejer. 🙂
Här har julstöket yttrat sig i form av att jag faktiskt köpt en liten plastgran som är en knapp halvmeter hög, och klätt den. En liten julbock fann jag i gömmorna också. I övrigt har en stjärna hängts i köksfönstret och en amaryllis står där också. Och så fick vi en fin porslinstomte av mitt ex.
För oss ligger fokuset på maten, skinka från glada grisar och dito prinskorv är beställt hos vår lokale kötthandlare, och vi ska laga diverse god mat och baka och ha oss. Julklapparna skippar vi från och med i år. Vi gör bara det som är roligt😃
/Christina
#9 Häftig! Hur gjorde du den? Är skivorna i sidorna kapade, eller vad sitter de i? Fönstret?
\m/
#11 Jag gjorde det lätt för mig, vet inte hur man kapar skivor. Jag hade en kartong/låda. I botten satte jag fast skivorna och ljusslinga. I locket skar jag ut en trekant.
Inte numera men vi pysslade och stökade jättemycket när sonen var liten
Han påstår att han är sönderpysslad och får ångest när han går förbi en Pandurobutik😃
Jag fick själv aldrig pyssla särskilt mycket och var överlycklig när jag hade fått barn så jag kunde släppa loss kreativiteten😉
/Maria
#12 Det lät väldigt enkelt! Bra inspiration dessutom! 🙂
\m/
Såklart är det julstök. Jag älskar julen.
Men i år är det mindre än vanligt, höggravid som jag är kan jag inte stå längre stunder i taget.
l'm back

Inte en millimeter julpynt här hemma. Inga julklappar heller. God mat och avslappning räcker så fint.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#16 Oj, du har verkligen jobbat på bra!!
#16. Så mycket härligt och gottigt du gjort!🤤 Blir det något över så vet du vart du kan skicka det!😉
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#16 åh, vad mycket gott. Är granen vit och rosa?
#16 Ojoj, bra jobbat! Önskar jag hade tiden för allt det där jag med!
\m/
#18 Började tidigt 😉
#19 Bra att veta 😉
#20 Den är vit, men har en röd ljusslinga vid stammen och på bild ser det rosa ut.
#21 Konstigt nog så hann jag mer när mina fyra barn var små än vad jag hinner nuförtiden 🙂
#22 Du måste ha ett otroligt planeringssinne du i så fall! 🙂 Och väldigt mycket energi och driv!
\m/
#22 Jaa, jag har lärt mig med åren och när barnen var små då var det till att planera noga för att hinna allt jag ville göra. Jag tycker ju att det är kul och det gör det lite enklare 😉Och energi har jag gott om.
Inte mycket julstök här. Har två adventsljusstakar och en ängel i fönstren. Det är allt. De hamnar på vinden efter nyår. Dock har jag gjort en smällkaramell i år i tyg och fårull. Den har jag framme.