Glöggen!
Har du köpt den?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja jag köpte biskopens blandning i beställningssortimentet redan i början av nov. +Jag har en whiskyglögg kvar sen förra året. Blir nog även nån flaska blossa med Conjac. Flera sorter av årets glögg på systembolaget är redan slut hos leverantörerna, så de få flaskor som finns av dessa just nu lär vara slut i eftermiddag då butikerna stänger.
Min man köpte fel och kom hem med någon romglögg när han skulle haft med cognac😃
/Maria
Den med rom är väldigt god den med. Drack den förra julen då min man fick utslag av rött färgämne, det har gått över nu.
#3 Jag gissar att den går åt också😉
Förr gjorde jag alltid egen glögg och det luktade så gott i hela huset.
/Maria
Nej vi har inte fixat någon glögg. Det är bara frugan som gillar sånt, jag tar hellre varm saft.
Vi har lyckats dricka ur någon flaska redan.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#6 Det är lätt och snabbt gjort😉
/Maria
Dricker inte glögg, sambon gör.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#7 Ja, lätt som en plätt! 🙂
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag glömmer jämt bort att köpa för att jag är inte så förtjust i söta drycker
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vi gör egen glögg av rödvin, rom, glöggkryddor, piri piri, apelsin, honung och annat gottigt. Inte nödvändigtvis allt i samma sats dock! Resultatet blir en riktigt god och stark (stark i både smak och alkoholhalt) glögg, godaste glöggen jag druckit🙂
/Christina
Köpte hjortron-glöggen i veckan. Inte mycket kvar av den nu 😛 Lite sugen på att testa hallon/lakrits-glöggen också. Den låter smarrig iaf :)
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
För allt i världen, köp inte Blossa 2014 lavendel! Vilken besvikelse! Dricker den nu, av ren snålhet, så den går åt. 😉
Annars så har jag köpt lite favoriter, Äppelglögg (rekommenderas), Blossa Cognac, och Lucia choklad.
Lär nog bli någon mer till veckans besök.
Hittade en oöppnad Hjortronglögg med bäst före 2008 i gömmorna i källaren, den är ju alkoholfri så den får nog stå kvar ?
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jodå, jag har varit på Bolaget och fyllt på förrådet. Hade gärna köpt mycket mer men pengarna räckte inte!😉 Nu skall jag inköpa resten på Ica när pensionen kommer. Har jag pengar över kanske jag tar en titt till på Bolaget för att se vad som finns kvar!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#13. Vad var det med Lavendelglöggen du inte gillade?
Jag stod i valet och kvalet om jag skulle köpt en flaska och testa men jag gjorde inte det till slut.
#15 Allt! Kunde lika gärna värmt vatten och hällt i några droppar renat och lite socker. Doftade inte lavendel ens.
Den fick usel kritik i TV4:s test, där sas att det doftade som mormors linneskåp. Men jag trodde som vanligt att experten hade fel så jag köpte en flaska.
Men flaskan är ju vacker. 😃
#16. Ok, tack för svar. Då skall jag inte köpa den om den råkar stå kvar borta på bolaget när jag kommer dit nästa gång. Såg dock att det var många som hade köpt, för flaket var halvfullt när jag var där sist.
# 17 Antar att du bor för långt härifrån, annars kunde du fått det som är kvar. 😃
Men gillar du choklad så är Blossas Lucia choklad god.
#18. Synd att det var svag doft på den annars kunde du ju ställa den i linneskåpet med korken av!😉
Jag har en Lucia choklad starkvinsglögg redan ståendes här, står inget namn men den är tillverkad i Italien.
Är din Blossa choklad från bolaget eller vanlig affär?
Ser att det finns många smaker i Ica affären bland lättglöggen, så jag skall se vad som finns bland de flaskorna när jag handlar nästa gång.
Dricker inte glögg, är inget fan av vin heller. Det är väl det i? Ingen tradition vi haft hemma. Trooor mormor köper ibland, men minns inte att hon druckit någon gång.
#20. Ja, jag antar att vinet är grunden till starkvinsglögg och att de sen tillsätter kryddor eller hur det nu går till.
Jag tycker om vin också men i lagom mängder! Jag varvar alltid vatten och vin så det inte blir för mycket av det goda, synd att slänga bort en trevlig kväll med god mat och vin och sen dagen efter har migrän och illamående.
#22. Det kan vara samma sort fast min står det visst 15% på, så det gäller att hålla i hatten efter man druckit av den!😉
Äppelglöggen stod jag och tittade på men köpte den inte, så som sagt, får se om det finns något kvar som jag vill ha när jag kommer dit nästa gång.