Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 683 ggr
Cristine
0

Bjudning!

Du är bjuden på middag hos några du inte känner så väl och i Menyn står det(t.ex)

Creme av Jordärtsskockor(du har aldrig gillasådana) och som huvudrätt helstekt lamm  (äter inte sånt som smakar kofta) , äter du ändå eller vad säger/gör du?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Intehärutandär
0

Jag är ju vegetarian, så middagen äter jag inte (eller bara tillbehören). På något vis lär jag ju få en inbjudan först - och då talar jag oftast om att jag inte äter kött.

TjockaBerta
0

Det är som när jag blir bjuden på paj. Man tuggar i sig så mycket som möjligt och försöker pilla undan det värsta och tar mycket av salladen.

>>>Malum domesticum<<<

flisan708
0

Jag äter ändå och håller god ton.

citytjejen
0

Om det är något jag inte tycker om så äter jag lite ändå. Men det är inte kul när det är något man inte gillar (händer i och för sig väldigt sällan) och man är hungrig😕

/Christina

Maria
0

Jag brukar kunna "artighetsäta".

Det enda jag inte kan få ner är getost eller surströmming,😉

/Maria

Anders 50
0

Klart jag äter. Men å andra sidan är risken noll att jag blir bjuden på middag hos några jag inte känner väl.

(odlar jordärtsskockor själv)

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

molam
0

Man äter ^^ MAn måste ju vara trevlig hänt många gånger att jag blivit Bjuden påå dånt dom jag ogillar, värst är nog kaffe det håller jag på att spy av, men man måste väl äta och låtsas att det är gott för att vara snäll ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Cindy S
0

Jag är blyg och hade nog sagt att jag inte kunde komma om jag verkligen inte kan få ner det, annars hade jag ätit innan och artighetsätit där, men om det var familj hade jag varit ärlig och sagt att jag vill ta med egen mat.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Carrosh
0

#8 Familjen vet ju oftast vad man tycker om och inte, som tur är :)

Jag hade artighetsätit. Blir man bjuden på middag så blir man. Då borde man vara glad för det man får tycker jag. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Karmatarerskanise
0

Har faktiskt aldrig råkat ut för något jag inte äter. Hade det serverats ostron som jag inte alls kan med hade jag bara skippat dessa.

Cristine
0

Ostron ja…är det någon av er som äter sådana?

Maria
0

Jag ääälskar ostron. Kan nog äta hur många som helst.

Jag ställde just en fråga inne på Hälsa om vad man skulle välja som sin "sista måltid" och för mig är det ingen tvekan om att jag hade valt ostron.

/Maria

TjockaBerta
0

Självklart äter jag ostron.

>>>Malum domesticum<<<

aggeelin
0

Jag hade artighetsätit. Och just den där menyn lät mycket god.

Ostron gillar jag  absolut.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Mirinda
0

Jag tycker också att menyn låter smarrig. Men om det inte var något som jag absolut inte kan få ner (ärtsoppa el surströmming) så hade jag ätit ändå av respekt för den som lagt ner mycket arbete på maten.

Ostron är en delikatess - det äter jag gärna - helst med något gott bubblande i glaset.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Tarotstollan
0

Jag hade tackat nej till middagen och hade de frågat varför hade jag bara svarat sanningen: Jag är väldigt kräsen när det gäller mat!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cristine
0

Jag äälskar ostron och som Maria kan jag äta hur många som helst och  ni som gillar dem måste ni pröva ett recept från Restaurante Ritz i Monaco. Gör vitsås på grädde, hacka 3 och lägg  spenatblad och när den är färdig häll i ett par skedar

Champagne demi sec eller torr cider (Fino Quinta)

Lägg upp ostronen på en bricka /plåt och lägg på en sked av såsen så den täcker  ställ in på grillen  tills såsen blir lite gyllenbrun

Peppra lätt ovanpå !

Maria
0

#17 Det låter jättegott men jag gissar ändå att jag föredrar dem råa😉

/Maria

Fridaaaa
0

Hade inte klarat av att äta det. Och i och med att min mage är som den är kan jag inte äta vad som helst heller, får då får jag ont i magen och mår illa. Så hade fått vara ärlig och säga som detär.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.